4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még a legaktívabb internetezők számára is inkább az életvitelhez, annak menedzseléséhez elengedhetetlen eszköz az internet, nem pedig játékszer vagy élményforrás - derül ki a GfK Hungária felmérésből.

Már a viszonylag idősebb korosztály tagjai közül is egyre többen fedezik fel a világháló előnyeit, illetve azt, hogy az online ügyintézés által időt és pénzt takaríthatnak meg, egyszerűsíthetik életüket. Másfelől azonban ebben a korosztályban még mindig tapasztalható egyfajta félelem az internetes tartalmaktól. Főként a középkorúak, 30-49 éves internetezők gondolják úgy, hogy az interneten megjelenő tartalmakat nagyobb szigorral kellene ellenőrizni, valamiféle struktúrába rendszerezni.

A kutatás kimutatta azt is, hogy az e-világ iránti bizalom tekintetében generációs különbség figyelhető meg: a netezők egyharmadára jellemző attitűd a nagyfokú érdeklődés. Többnyire a fiatalok, tanuló státusúak körében gyakori a digitális eszközökhöz, a világhálóhoz való erősebb kötődés, akár érzelmi alapon is.

A közlemény idézi Bacher Jánost, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatóját, aki szerint az internetet elsősorban az innovatív, hedonista habitusú fiatalok használják, akik főleg az élményt keresik. A legtöbb kereskedelmi vállalat és szolgáltató szempontjából értékes célcsoportnak tartott 18-49 éves internetezői társadalom azonban inkább praktikus célokra használja a világhálót.

A kutatás szerint a nethez érzelmileg kötődő fiatalok virtuális világához, a megszállottak csoportjához körülbelül 230 ezren tartozhatnak. Erősen jellemző rájuk a digitális eszközök halmozása és azok felhasználói profiljának testre szabása. Az internetezés és a digitális "kütyükkel" való foglalatoskodás szinte teljesen kitölti szabadidejüket, társasági életüket is inkább ezeken keresztül élik - természetesen a social media intenzív jelenléte mellett. Egyértelműen innovátorok és korai adaptálók. Számukra a legfontosabb kereskedelmi és marketing üzenet a mobilitás, a hordozhatóság, illetve az, hogy minden pillanatban "online legyenek". A közösségi oldalakról való hosszabb "kimaradás" elfogadhatatlan e csoport tagjainak.

A másik csoport a neten lógóké, amelynek táborát mintegy 320 ezresre teszi a kutatás. Ők kevésbé kötődnek az internetezésre használt eszközhöz, fontos számukra, hogy az interneten megjelenő tartalmakhoz hozzászóljanak, azokat szerkeszthessék. Ebben a körben népszerűek az olyan oldalak és tevékenységek, mint például a wikipédia vagy a blogírás. A célcsoport egyértelműen interaktív, és erre már az online ügyintézés megjelenése is utal. Jellemzően pályakezdő és 30-39 éves férfiak alkotják ezt a szegmenst, akik életüket az online lét segítségével teszik gördülékenyebbé. Az interaktív internetezésre, a felhasználói visszajelzéseket lehetővé tevő applikációkra és az online élet előnyeire vonatkozó marketing üzenetre reagálnak.

A kütyümániások középpontjában a mobilitás és a hordozhatóság áll, s közel félmillióan lehetnek. Nem önmagában az internetezésben lelik örömüket, hanem az ehhez tartozó, lehetőség szerint mobil eszköz használatában. Előszeretettel fedezik fel legkorszerűbb eszközeiken az újabb funkciókat.

A célzott tájékozódók racionálisan neteznek. Számukra az internetezés nem a kapcsolatépítésről, élménykeresésről, játékról, a közösségi háló kiterjesztéséről szól, hanem a folyó ügyek online menedzseléséről. Körülbelül 750 ezer internetező viszonyul ilyen módon a világhálóhoz. Nem kötődnek a közösségi oldalakhoz, a web2-es tartalmakhoz, és csak igen gyenge érzelmi szálakkal kapcsolódnak a használt hardverekhez is.

A következő csoport, a bizalmatlanok az online tartalmak szigorúbb szabályozását várják. A kutatás szerint visszafogottabb internetezési tevékenységük hátterében a világhálón terjedő vírusoktól való félelem és a személyes adatok megóvása fedezhető fel. A legkevésbé innovatív szegmens, a többséghez képest későn reagálnak az új termékekre, szolgáltatásokra. Esetükben a legvonzóbb termékek és szolgáltatások is inkább már a tévézéshez és a navigációhoz kötődnek, nem annyira az online léthez. Körülbelül 1,1 millió fős létszámukkal jelenleg ők alkotják a legnépesebb szegmenst - derül ki a felmérésből.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!