Európában jelenleg Ausztriában és Írországban tapasztalható a legnagyobb ütemű növekedés. A legtöbb gyári üzlet - harminchat - Nagy-Britanniában található, a szigetországban gyakorlatilag már telítetté vált a piac. Sőt, néhányat közülük már be is zártak megfelelő érdeklődés híján.
A kontinentális Európában azonban még van növekedési lehetőség a piackutatók szerint: Ausztriában például tavaly 157,1 százalékkal, Írországban 151,7 százalékkal nőtt a factory outletek eladótere. Összességében jelenleg 1,7 millió négyzetmétert tesznek ki Európában a gyári eladóhelyek, ez 17 százalékkal több az előző évinél.
A piackutatók szerint a factory outletek esetében a befektetési alapok akár 17 százalékos csúcshozamot is elérhetnek, míg a hagyományos bevásárlóközpontoknál a legjobb esetben is 10 százalék körül van a hozam.
Jó befektetés a factory outlet
Egyre több factory outlet (úgynevezett gyári árusítóhely) nyílik Európa-szerte: csupán tavaly 12 százalékkal gyarapodtak, s így 118-ra nőtt a számuk - tette közzé pénteken Bécsben felmérésének eredményét a GMA osztrák piackutató intézet.