3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még mindig rendkívül népszerűnek számítanak a public relations és a "reklámos" állások - a szakma telítettsége ellenére is. Az mfor.hu a Reklámhét rendezvényén járt, ahol az érdeklődők megtudhatták, milyen készségekkel, képességekkel kell rendelkezniük az ilyen munkára vágyóknak, illetve miként érdemes elindulni karrierútjukon.

Az "agylövéses" fiatalokból jó reklámos lehet

Reklámszakma: agylövés nélkül nem megy?

Nem hátrány, ha valaki nem hétköznapi, különleges hobbival rendelkezik, esetleg valamilyen "agylövése" van, ha reklámok gyártásával szeretne foglalkozni – ebben egyetértettek az ügynökségi szakemberek a rendezvény kerekasztal-beszélgetésén.

Ebben a szakmában ugyanis az átlagosnál többet számíthat, ki mennyire tudja használni kreativitását. Ha valaki a magánéletben "extra" személyiséggel rendelkezik, és van valami az életében, amiben kiváló, akkor már csak a technikát kell megtanulnia miként is tudja ezt átültetni a munkájába.

Abban megoszlottak a vélemények, hogy mennyire számít, ki hol és milyen diplomát szerez. A kommunikáció szakot végzettek nyilván előnyt élveznek, hiszen értik a szakmai kifejezéseket, és egy nyelvet beszélnek az ügynökségnél dolgozókkal.

A beszélgetésben részt vevő szakemberek szerint a nyelvtudás is meghatározó jelentőségű: az angol nyelven kívül érdemes még egy nyelvet elsajátítani. Jól jönnek a kisebb, nem túl sokak által beszélt nyelvek is az ügynökségeknél: például a holland ügyfelekre rendkívül jó hatást lehet tenni, ha alapszinten anyanyelvükön is képes kommunikálni velük egy munkatárs.

Mivel egy ilyen munkahelyen kreatív alkotócsoportok jönnek össze, nem fog unatkozni, aki erre a pályára lép. A szakma teli van meglepetésekkel, kiszámíthatatlan, sokszor azonban ez szabálytalan munkarendet, túlórákat, hétvégi munkát is jelenthet.

A szakma árnyoldalai

Kissé árnyalja a szakmáról alkotható képet, hogy az ügynökség soha nem magának, hanem az ügyfélnek készíti a reklámokat – vélik a reklámcégek vezetői. Az ügyfélnek pedig általában nem ugyanaz tetszik, mint a kreatívnak, vagyis ilyenkor a meggyőzés hosszú procedúrája következik - a végén sikerrel vagy anélkül.

Sokakat frusztrálhat az is, hogy a megrendelésekkel időben kész kell lenni. Ez nyomasztó lehet egyeseknek, és az állandó határidők, illetve az ügynökségekkel kapcsolatos problémák gyakran késztetik a kreatív fiatalokat rövid időn belül pályaelhagyásra.

Aki szeretne ebben a szakmában elhelyezkedni, ne önkifejezésként élje meg munkáját, hanem találós kérdésként vagy kirakós játékként, vagyis választ próbáljon találni az ügyfél kérdéseire. Így később talán elkerülhető lesz a csalódás és az idő előtti kiégés. 

Bár a pr-munkához hasonlóan ez sem könnyű pálya: nehéz felkapaszkodni, hiszen a reklámügynökségek zömét harmincas éveiket taposó vezetők működtetik, akik feltehetőleg még sokáig szeretnének dolgozni. Ugyanakkor akik úgy érzik, erre a pályára termettek, azok - ha tehetségesek és türelmesek - egy idő után bizonyára előre is tudnak majd lépni.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!