3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg az ex-Matáv varjúi megmelengették olvasóink szívét, addig a Cillit Bang reklámját ötből négyen látni sem bírják, derül ki a Menedzsment Fórum Reklámmustra-szavazásából.

A legközhelyesebbnek ítélt alkotás Mónika és Zoltán közös produkciója lett a Cillit Bang népszerűsítésére, bár voltak - szám szerint 38-an -, akik ebben is láttak annyi fantáziát, hogy jeles osztályzatot adjanak rá.
A "Profi kivitelezés" kategória nyertese szintén a Magyar Telekom lett, a Domestos viszont hátul kullog, annak ellenére, hogy a tekergőző, nyálcsorgató féreg-animáció elkészítése és mozgatása nagyságrendekkel nagyobb szakmai kihívás lehetett, mint az egy vonallal megrajzolt rajzfilm-madaraké. Kivitelezésben jó pontszámokat kapott a Korda György-paródia is, olvasóink több mint 30 százaléka jónak vagy egyenesen kiválónak ítélte a színészi alakítást.

Az általunk megkérdezett kreatív szakember szerint a hat reklámból három - a Renault, a Nescafé és a Domestos - kivitelezése jeles, a Magyar Telekomé pedig egyenesen csillagos ötös: "Mindenki által jól ismert élethelyzeteket elnéző humorral, szeretetteljesen és szórakoztatóan mutat be".

[ajanlo=448][igazitas=left/] Ezek után nem meglepő, hogy a harmadik kategória, az érzelmi azonosulás szempontjából is a Magyar Telekom varjús szpotja(i) a nyerő(k). A szavazás végeredménye szerint a szintén jó kivitelezésű Media Markt reklám ellenben érzelmi szempontból erősen megosztja a közvéleményt: olvasóink 20 százaléka állítja, hogy kifejezetten kedveli a szpotot, míg 24 százalékának égnek áll tőle a haja.

A Cillit Bang-reklám a képernyő persona non grata-ja

Persze ez az ellentmondásos eredmény még mindig sokkal jobb, mint a Renault Modusé, amely reklámjára az olvasók több mint fele egy közönyös közepest adott. Nem mondhatja el magáról ugyanezt a Cillit Bang, amelynek esetében a szavazatok 80 százaléka az "utálom" kategóriába esett, és ez még a Domestos-féreg 58 százalékos eredményét is túlszárnyalta. Ez utóbbiról Nemes Juli így nyilatkozott: "Nem tévére való téma, de a hatása átütő."

Szavazásunk végén arra kértük Önöket, írják meg, az elmúlt hónapokban melyik reklám tetszett Önöknek legjobban, és melyik legkevésbé. Nos, ahogy arról korábban már hírt adtunk, a szavazás rendkívül szoros volt, de a "2005 első negyedévének legjobb reklámja" címért folyó harcban végül a Citroen C4 táncoló robottá alakuló autója kerekedett felül.

[ajanlo=153][igazitas=left/]Azért emlékezzünk meg ezen a helyen méltó ellenfeléről, az "Azoknak, akik..." fősorral futó Coca-Cola kampányról, amelynek az egyszerű képi világát az alkotók fantáziája tette nagyszerűvé, illetve a harmadik és negyedik helyre szorult "fülpattintós, mozgásátadós" Heineken, valamint az első randevús kínokat idéző Vilmoskörte reklámról is. Ásókát, a gonosz kis körömgombát viszont jobb lesz minél gyorsabban elfelejteni - ő kapta ugyanis citromdíjunkat.

Várjuk Önöket nyár közepén is, hogy eldöntsük, melyik 2005 második negyedévének legizgalmasabb és leglaposabb reklámkampánya!

Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek a cikk elkészítéséhez nyújtott segítségét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!