A környezetvédők szerint a benzinfaló, egy átlagos gépkocsinál akár háromszor nagyobb szén-dioxid-kibocsátású kalsszikus sportkocsiknak ma már nincs helye az utakon. A Lamborghinihez, a Ferrarihoz, a Porschéhez vagy az Aston Martinhoz hasonló gyártók szerint azonban az ő tevékenységük ritka művészetnek számít, ami ötvözi az európai dizájnt a csúcstechnológiával - amely egyébként szintén segíthet a bolygó megmentésében.
Az EU 2012-re kilométerenként 120 grammra csökkentené az átlagos szén-dioxid-kibocsátást az új autók tekintetében a mai 160 gramm körüli értékről. Az autógyártók e törekvések miatt attól tartanak, hogy elveszítik versenyképességüket más cégekkel szemben. A sportkocsigyártók azzal védekeznek, hogy az ő autóik - bár valóban jóval többet fogyasztanak az átlagnál - általában csak hétvégén hagyjákel a garázst.
Térdre kényszerítheti Európa autóipari büszkeségeit a klímaváltozás
Nagy veszélyben érzik magukat az európai luxus-sportkocsigyártók a klímaváltozás miatt. Szerintük az Európai Unió eltúlozza a termékeik iránti hadjáratot, azok ugyanis - kis számuk és a ritka használat miatt - csak az üvegházgáz-kibocsátás 0,3 százalékáért felelnek.