3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A karácsony közeledtével mindenki lehengerlő kampányokra számított, nem utolsósorban amiatt, mert idén az áfa-csökkentés "előrehozásával" még csalogatóbbá lehetett tenni az ajánlatokat. Az mfor.hu piaci felméréséből azonban kiderült: a gyártók és forgalmazók rájöttek arra, hogy ebben az időszakban kisebb költséggel, kevesebb reklámmal is nagy forgalmat lehet elérni.

Mit reklámoznak interneten?

A karácsony és a szilveszter utáni időszakban azonban - annak ellenére, hogy januárban és februárban a legmagasabb a nézettség - relatív alacsony a hirdetői megrendelések száma. A reklámozók úgy ítélik meg, hogy ekkor - a vásárlóerő visszaesése miatt - nem érdemes nagyobb kampányokat indítani. Összességében azonban egyre kevésbé kiugróak a különbségek reklámköltés terén az év többi részéhez viszonyítva, a hirdetők egyre egyenletesebben osztják el költéseiket az év során.

[ajanlo=1403][igazitas=right/]Internetes borreklámok kifejezetten az ünnepekre

Karácsony előtt ugrásszerűen megnő a hazai webáruházak látogatottsága is, éves forgalmuk mintegy 30-40 százalékát ebben a másfél hónapos időszakban érik el. A december az év legerősebb hónapja (ebbe beleesik a Mikulás-nap, karácsony és szilveszter is): ilyenkor a forgalom a januárinak majdnem a duplája.

Becslések szerint a webáruházak idén decemberben csaknem hatmilliárd forintos forgalomra számíthatnak. A hazai internetes vásárlók főként könyvet, CD-t, DVD-t, illetve különböző elektronikai eszközöket keresnek itt.

Novák Péter, a Kirowski Rt. vezető munkatársa szerint az egyébként is dinamikusan bővülő online reklámpiacon belül is kiemelten erős az utolsó negyedév. Az emberek itthon is egyre inkább az internetet használják vásárlásaik előkészítésében, illetve egyre többen vásárolnak a weben, pénzt és időt spórolva.

A szakember szerint nehéz megmondani, melyek azok az online kampányok, amelyek kifejezetten a karácsonyra apellálnak. Léteznek viszont olyan hirdetők, amelyek - visszatérően - csak ebben az időszakban hirdetnek interneten. Ilyenek például a kiskereskedelmi láncok (Tesco), illetve a szórakoztatóelektronikai cikkeket áruló cégek (Electroworld), legújabban pedig a borászati vállalatok is erőteljes kommunikációba kezdtek az ünnepek közeledtével. Emellett a folyamatosan hirdető vállalatok is fokozzák ilyenkor reklámtevékenységüket, így a webes kereskedelem mellett az online reklámpiacon is rekordnövekedés várható.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!