Mit reklámoznak interneten?
A karácsony és a szilveszter utáni időszakban azonban - annak ellenére, hogy januárban és februárban a legmagasabb a nézettség - relatív alacsony a hirdetői megrendelések száma. A reklámozók úgy ítélik meg, hogy ekkor - a vásárlóerő visszaesése miatt - nem érdemes nagyobb kampányokat indítani. Összességében azonban egyre kevésbé kiugróak a különbségek reklámköltés terén az év többi részéhez viszonyítva, a hirdetők egyre egyenletesebben osztják el költéseiket az év során.
[ajanlo=1403][igazitas=right/]Internetes borreklámok kifejezetten az ünnepekre
Karácsony előtt ugrásszerűen megnő a hazai webáruházak látogatottsága is, éves forgalmuk mintegy 30-40 százalékát ebben a másfél hónapos időszakban érik el. A december az év legerősebb hónapja (ebbe beleesik a Mikulás-nap, karácsony és szilveszter is): ilyenkor a forgalom a januárinak majdnem a duplája.
Becslések szerint a webáruházak idén decemberben csaknem hatmilliárd forintos forgalomra számíthatnak. A hazai internetes vásárlók főként könyvet, CD-t, DVD-t, illetve különböző elektronikai eszközöket keresnek itt.
Novák Péter, a Kirowski Rt. vezető munkatársa szerint az egyébként is dinamikusan bővülő online reklámpiacon belül is kiemelten erős az utolsó negyedév. Az emberek itthon is egyre inkább az internetet használják vásárlásaik előkészítésében, illetve egyre többen vásárolnak a weben, pénzt és időt spórolva.
A szakember szerint nehéz megmondani, melyek azok az online kampányok, amelyek kifejezetten a karácsonyra apellálnak. Léteznek viszont olyan hirdetők, amelyek - visszatérően - csak ebben az időszakban hirdetnek interneten. Ilyenek például a kiskereskedelmi láncok (Tesco), illetve a szórakoztatóelektronikai cikkeket áruló cégek (Electroworld), legújabban pedig a borászati vállalatok is erőteljes kommunikációba kezdtek az ünnepek közeledtével. Emellett a folyamatosan hirdető vállalatok is fokozzák ilyenkor reklámtevékenységüket, így a webes kereskedelem mellett az online reklámpiacon is rekordnövekedés várható.
Körte Ildikó