A Mol a leginkább sebezhető a gázellátás szempontjából, ugyanis a magyar vállalatnak a hidrogéntermeléshez szüksége van a gázra. Ha két-három héten belül nem áll helyre a szállítás, akkor a Mol-nak is csökkentenie kell a termelését, ez pedig bevételkiesést okozhat - olvasható a Bloomberg cikkében, melyben Pletser Tamás, az ING elemzőjének véleményét közlik.
Az ING szakembere szerint leginkább a Mol van kitéve annak a veszélynek, hogy a szállítási nehézségek további fennmaradása esetén csökkentenie kell majd termelését, de a régióban a lengyel PKO Orlen sincs sokkal könnyebb helyzetben. A Bloomberg kiemeli, hogy mindkét cég részvényei emelkedtek a tőzsdén, miután megjelentek az első hírek arról, hogy az oroszok és az ukránok újrakezdték a tárgyalásokat.
"Gázszállítás nélkül a Mol csak kisebb mennyiségű terméket tud előállítani az Európai Unió által megkövetelt magas minőségben" - véli Pletser Tamás. A magyar olajcég részvényei délután már pluszban voltak a Budapesti Értéktőzsdén, az emelkedés akkor kezdődött, amikor megjelentek az első hírek arról, hogy az orosz és az ukrán fél ismét tárgyalóasztalhoz ültek.
A PKO Orlen a napokban már 25 százalékkal csökkentette gázfelhasználását - mondta el a Bloombergnek a lengyel cég szóvivője. A kieső mennyiséget egyelőre fűtőolajjal próbálják pótolni.
Az UniCredit szakemberei szerint leginkább Magyarország és Szlovákia aggódhat a gázvita miatt, ugyanis ez a két ország függ leginkább az orosz gáztól a régióban.