A lakásvásárok segíthetnek abban, hogy a magyarok is átfogóbb képet kapjanak a lakáspiacról, éppen ezért a beruházóknak örülni kéne az olyan látogatóknak is, akik csak nézelődnek egy-egy ilyen rendezvényen. A vásárok ösztönözhetik, hogy a magyarok is vásároljanak befektetési céllal, ne csak költözés miatt.
Pénteken kezdődik a 13. Lakásvásár, melyen a szakemberek szerint az átlagosnál is többen fognak nézelődni. Ennek okát Szili Balázs, a Forest Hill igazgatója abban látja, hogy a negatív tőzsdei hírek az ingatlanpiacra terelik ismét azokat a kisbefektetőket, akik nem bíznak a tőzsdei előrejelzésekben.
A szakember szerint a lakásvásárokon könnyen el lehet veszni a sok információ között, nem ritka, hogy 40-50 lakópark szórólapját nyomják az ember kezébe. Éppen ezért a fejlesztőknek újabb ötletekkel kell megfogniuk a potenciális vevőket. A Forest Hill lakópark például egy eddig Magyarországon kevéssé elterjedt megoldással az úgynevezett bluetooth-marketinggel próbálja elérni az érdeklődőket mobiltelefonjukon keresztül.
Az új kampányok bevezetésére már csak azért is rákényszerülnek a fejlesztők, mert 2008 első félévében újabb ötezer lakás kapott építési engedélyt Budapesten. Ez a mennyiség újabb versenytársak megjelenését jelenti az amúgy is túlkínálatos fővárosi piacon, ahol közel kétezer, már elkészült, de eladatlan új lakásnak keresnek gazdát a fejlesztők - tette hozzá a Forest Hill igazgatója, Szili Balázs.