Magyarországon még nem nagy „divat” a tervezőasztalról való vásárlás. Egy-egy ingatlanpiaci beruházás lakásainak csak 10-15 százalékát vásárolják meg a vevők mielőtt az még felépült volna. Ez alól csak a nagyobb presztízsű ingatlanok kivételek. Egy-egy luxusberuházásnál ez az arány 30 százalék is lehet – olvasható a Prestige Towers fejlesztőjének közleményében. A magyarok látványtervek helyett inkább a saját szemüknek hisznek, ezért az elkészült projektek közül azoknak van esélyük a gyorsabb eladásra, amelyek képesek kicsalogatni a vevőket az építkezés környékére, hogy ott saját szemükkel is meggyőződhessenek, hogy milyen minőségben készült el a lakópark.
A statisztikák azt mutatják, hogy Budapesten a tavalyi év hasonló időszakához képest 8250-ről 9895-re emelkedett a készleten lévő lakások száma, nyilatkozta november végi statisztikai adatokra hivatkozva Szili Balázs. Ugyanakkor hozzátette: természetesen a döntést meggyorsíthatják a speciális ingatlanpiaci marketingpraktikák. Jó példa erre a Prestige Towers új kampánya: a cég 2007. december 7. és 2008. április 28. között területére beengedte a Jégszínházat. A Duna Plaza mögött felállított, kétezer négyzetméteres sátorban műsoron többek között a világhírű Diótörő, Pinocció, The Bar, Zorro álarca című darabok láthatók. Mindemellett a Prestige City területén felállított fedett jégpályán ingyen korcsolyázhatnak azok, akik a plazában vásárolt holmik blokkjával érkeznek a jégpályára.
A 75 milliárd forintos beruházással épülő Budapest Gate is ingyenes rendezvénnyel kampányolt. Valamennyi bicskei alsó tagozatos iskolás meghívást kapott a Budapest Gate télapójától arra a rendezvényre, amelyen a Megatáncból jól ismert Olter Vanda és a megasztáros Gáspár Laci is fellépett. A televízióból ismert sztárok mellett bohócok és artisták is szórakoztatták a kicsinyeket. Erdei Bálint, az új bicskei lakónegyed értékesítésért felelős igazgatója elmondta: minden évben szeretnének kedveskedni valami ajándékkal a bicskei gyerekeknek, ha elkészül a golfpálya, akkor ingyenesen oktatják majd a helyi fiatalokat az egyébként egyre népszerűbb sportra.
Dömötör Mónika, a 10 milliárd forint beruházással épülő Sasad Resort marketingért és értékesítésért felelős igazgatója szerint sok olyan lakópark van Budapesten, ahol karácsony környékén akár 10-15 százalékos kedvezménnyel kínálnak egyes lakásokat. Ezek általában az úgynevezett „beragadt” lakások közé tartoznak, amelyeket egyébként már nehezen tud értékesíteni a beruházó. Ezek többnyire nagy lakások, de például tájolásuk miatt eddig nem akarta megvenni senki. Ilyen helyzetben a vevő több millió forintot is spórolhat - nyilatkozta a szakember. Ugyanakkor megjegyezte: A jól futó projektek nem engednek áraikból ilyenkor sem. Inkább kivárják, hogy a 2008-as év elején ismét lendületet kapjon a piac.