A német légitársaság csütörtöki gyorsjelentése szerint az adózás utáni profit 194 millió euró volt a második negyedévben, az előző évi 89 millió után. Ez azonban nem volt elég a fordulathoz, a kemény tél miatti problémákkal is súlyosbított január-márciusi időszak veszteségével együtt az év első felét 104 millió euró mínusszal zárta a cég. 2009 első hat hónapjában 178 millió euró volt a veszteség.
Ugyanakkor a második negyedév eredményei meghaladták a várakozásokat, az izlandi vulkánkitörés miatt áprilisban elrendelt légi közlekedési korlátozások dacára. A profit az előző évi 89 millió eurónak és a DowJones hírügynökségnek nyilatkozó elemzők 84 millió eurós várakozásának is több mint a duplája. A bevétel 6,9 milliárd euró volt, közel félmilliárd euróval több a 6,49 milliárd eurót valószínűsítő előrejelzéseknél, és bő másfél milliárddal több az előző évi 5,2 milliárd eurónál.
Az eredmények főként az üzleti osztály és a hosszabb távú járatok magasabb kihasználtsága, a költségcsökkentési program és a teherszállítás növekedése révén javultak. A transzatlanti és az Európa és Ázsia között közlekedő járatokon már ismét annyian utaznak, mint a világméretű gazdasági válság előtt - mondta Stephan Gemkow pénzügyi igazgató.
A konszern személyszállítási részlege, a Lufthansa Passenger Airline a 2009 utolsó és 2010 első negyedévében elszenvedett veszteségek után az idei második negyedévben ismét nyereséget ért el, a teherszállítási részleg, a Lufthansa Cargo pedig rekord nyereséggel zárta a második negyedévet, és "minden idők legjobb féléves eredményét produkálta" - mondta Gemkow.
A leányvállalatok közül a második negyedévben nyereséges volt a Swiss International Air Lines, mínusszal zárt viszont az Austrian Airlines, a bmi - avagy British Midland Airways - és a Germanwings.
MTI/Menedzsment Fórum