3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Continental a technológia három területén is formálni fogja a következő húsz év mobilitási ökoszisztémáját: alternatív vezetési rendszerek, önvezetés, és interkonnektivitás, amely a felhőt és az adatkezelést is magában foglalja.

Dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója szerint 2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése. 2050-től, ha minden jól megy, az utak és városok CO2 emisszió-mentesek lesznek. 

Dr. Elmar Degenhart (Fotó: Continental)
Dr. Elmar Degenhart (Fotó: Continental)

Kis és könnyűsúlyú járműveknél valószínűleg a teljesen elektromos meghajtás lesz a legjobb megoldás, főleg a városokban, és akkor, amikor 300 km hatótávolság elegendő. De csak abban az esetben, ha a gyártás és használat során alkalmazott elektromosság tiszta forrásokból származik. A nehéz járművek esetében, melyek általában többet vannak úton és nagyobb távolságokat tesznek meg egyszerre, az akkumulátor nem számít öko-hatékony választásnak, viszont az elektromos meghajtással kombinált ultra-tiszta dízel és tiszta benzines motorok már ma is hozzájárulnak a klímaváltozás elleni küzdelemhez.

Önvezetés: a fejlett vezetést segítő rendszerek csökkentik a balesetek számát

Naponta 3700 ember hal meg közúti balesetben, 100 ezer pedig sérülést szerez, a Continental technológiai vállalat célja, hogy biztonságosabbá tegye a vezetést. Ma már a világ összes járműve átlagosan két fejlett vezetést segítő rendszerhez szükséges érzékelővel rendelkezik. Ezek a legtöbb esetben kamerák és radaros vagy ultrahangos szenzorok. Egy autónak körülbelül 18 érzékelőre van szüksége a részleges automata vezetéshez. A teljesen automata, vagy önvezetés esetén ez a szám harmincra emelkedik, a vállalat célja, hogy ennek megfelelően fejlesszen. A Continental mára a világ egyik vezető szolgáltatójává vált a technológia ezen területén, 2019-ben a vállalat csak a vezetést segítő rendszereket több mint 2 milliárd euró értékben tervezi értékesíteni.

A mobilitási ökoszisztéma számára a szoftver jelenti az oxigént

Egyre több jármű kerül szoftveres összekapcsolásra a Continental technológiáját alkalmazva. Amíg a mai autóknak több mint 100 millió sornyi szoftverkódra van szüksége a működéshez, a jövő funkcióit lehetővé tévő szoftverek mennyisége a mostani tízszeresére fog növekedni. Az elkövetkező években a szoftvereket érintő eladások tízszer nagyobbak lesznek, mint ma.  

A Continental a felgyorsult adatközléssel növeli a szolgáltatásai minőségét a kereskedelmi járműflották és a bérautók számára, digitális megoldásaik között a járműadatok távolról való rögzítése is szerepel. Például már képesek a gumiabroncsok állapotnak ellenőrzésére, vagy akár az okostelefon kocsikulccsá való alakítására. Mindennek megfelelően a vállalatnak nagy számban van szüksége szoftverfejlesztőkre. A Continental 49 ezer embert alkalmaz világszerte, akiknek több mint harmada rendelkezik szoftverrel kapcsolatos szakértelemmel. Ezen kívül a vállalat saját globális szoftverakadémiáján csak 2019-ben több mint 2000 alkalmazott kap további képzést. 2022 végére a szoftver- és IT-szakértők száma a jelenlegi 19 ezerről 25 ezerre fog növekedni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!