A női kisvállalkozások egyharmada úgynevezett küszködő vállalkozás, a tulajdonos egyéb munkaerőpiaci lehetőségeinek hiánya miatt létrejött cég. Csak a vállalkozások 10 százalékáról mondható el, hogy élen járnak az innovációban, a modern eszközök használatában és a növekedésre való nyitottságban. A női vállalkozások mindössze 25 százaléka készít üzleti tervet és 28 százalékuk rendelkezik levédetett márkanévvel, logóval.
A modern eszközök terén való hátrányukat mutatja, hogy 78 százalékuknak nincs saját honlapja, és nagy részük idegenkedik az online-tanácsadástól. Ezekben a férfitársaik erősebbek, intenzívebben kihasználjak az online megoldások nyújtotta eszközöket - állapítják meg. A működési nehézségekkel küzdő kis cégek hölgyvezetői szinte csak saját gyakorlatukból tudnak tanulni, ugyanakkor a legeredményesebb vállalkozásokat irányító nők több mint 60 százaléka valamilyen képzés keretében szerezte vállalkozói ismereteit.
A vállalkozó nők a férfiakkal szemben jelentősen kisebb arányban tudnak csak barátaikhoz, ismerőseikhez fordulni üzleti problémáikkal. Ezért részükről nagyobb a jelentősége a szakmai képzéseken való részvételnek - hívják fel a figyelmet. A vállalkozó nők bevallása szerint leginkább az idegen nyelv (21 százalék), a pénzügy, a jog és az adózás (20 százalék), a számítástechnika (18 százalék) illetve az üzleti tervezés és marketing terén (15-15 százalék) lenne szükségük képzésre.
A felmérésből kitűnik, hogy a finanszírozási lehetőségek megismerésében, a pénzügyi tanácsadásban a női vállalkozók sokkal inkább számítanak a bankok segítségére, mint férfiak. A felmérés eredményeinek alapja, két mintegy 1000 fős reprezentatív kutatás volt, amelyekben a Budapest Bank és a SEED Alapítvány női és férfi vállalkozókat szondázott.
MTI