2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Magyarországon működő több mint 650 ezer kisvállalkozás egyharmada nőké - derül ki a Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány közös kutatásából. A felmérés szerint e cégek számos területen hátrányban vannak.

A női kisvállalkozások egyharmada úgynevezett küszködő vállalkozás, a tulajdonos egyéb munkaerőpiaci lehetőségeinek hiánya miatt létrejött cég. Csak a vállalkozások 10 százalékáról mondható el, hogy élen járnak az innovációban, a modern eszközök használatában és a növekedésre való nyitottságban. A női vállalkozások mindössze 25 százaléka készít üzleti tervet és 28 százalékuk rendelkezik levédetett márkanévvel, logóval.

A modern eszközök terén való hátrányukat mutatja, hogy 78 százalékuknak nincs saját honlapja, és nagy részük idegenkedik az online-tanácsadástól. Ezekben a férfitársaik erősebbek, intenzívebben kihasználjak az online megoldások nyújtotta eszközöket - állapítják meg. A működési nehézségekkel küzdő kis cégek hölgyvezetői szinte csak saját gyakorlatukból tudnak tanulni, ugyanakkor a legeredményesebb vállalkozásokat irányító nők több mint 60 százaléka valamilyen képzés keretében szerezte vállalkozói ismereteit.

A vállalkozó nők a férfiakkal szemben jelentősen kisebb arányban tudnak csak barátaikhoz, ismerőseikhez fordulni üzleti problémáikkal. Ezért részükről nagyobb a jelentősége a szakmai képzéseken való részvételnek - hívják fel a figyelmet. A vállalkozó nők bevallása szerint leginkább az idegen nyelv (21 százalék), a pénzügy, a jog és az adózás (20 százalék), a számítástechnika (18 százalék) illetve az üzleti tervezés és marketing terén (15-15 százalék) lenne szükségük képzésre.

A felmérésből kitűnik, hogy a finanszírozási lehetőségek megismerésében, a pénzügyi tanácsadásban a női vállalkozók sokkal inkább számítanak a bankok segítségére, mint férfiak. A felmérés eredményeinek alapja, két mintegy 1000 fős reprezentatív kutatás volt, amelyekben a Budapest Bank és a SEED Alapítvány női és férfi vállalkozókat szondázott.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!