A MÁV szerint „kiemelt nemzetgazdasági érdekből” fejlesztési céllal, Vitézy Dávid szerint azonban „a tipikus, 1990-es évek eleji rablóprivatizációs modellje” alapján 99 évre magánkézbe adná a kormányzat a budapesti pályaudvarokat – írja a 24.hu. A lap által elemzett, hétoldalas pályázati kiírások szerint a cél a Nyugati, a Keleti, a Déli és a Kelenföldi pályaudvar körül „a fejlesztési területeken a XXI. század elvárásainak megfelelő színvonalú ingatlanfejlesztések megvalósítása”, és az állami vasúttársaság a lapnak küldött válaszában állítja, további egyeztetések várhatók a koncepciók véglegesítésére.
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi képviselője azonban Facebook-bejegyzésében arra hívja fel a figyelmet, a magáncég
„az épületek használatáért, hasznosításáért nem fizet ellenértéket” – tehát ingyen kapja meg az ország legértékesebb pályaudvarait 99 évre. Ugyanakkor ezért cserébe nincsenek elvárt fejlesztési garanciák: a kiírásokban nem szerepel semmilyen városfejlesztési vagy vasútfejlesztési előírás, így a magáncégek szabadon gazdálkodhatnak az ország legértékesebb vasúti ingatlanaival”.
Vitézy szerint ennek következménye lehet, hogy, „az állam majd alkudozhat egy magánbefektetővel, ha bármit szeretne módosítani a vágányok elrendezésén, esetleg bővítené a vasútállomás utasforgalmi tereit, átépítené a vasútvonalat, egyáltalán foglalkozna saját utasai érdekeivel”.