3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bogsch Erik, a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója kapta idén a legbőkezűbb mecénásoknak járó elismerést, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) és a Magyarországi Görögök Kutatóintézete (MGKI) által alapított, és a legrangosabb egyetemek vezetői által odaítélt Sina Simon Díjat. A vezetőt ennek apropóján kérdezte az mfor.hu.

A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) főtitkára és a Magyarországi Görögök Kutatóintézetének igazgatója ez év januárjában állapodtak meg abban, hogy a két intézmény Sina Simon tizenkilencedik századi görög származású mecénásról elnevezett díjat alapít. Céljuk, hogy nagy presztízsűvé tegyék az elismerést, s ezzel "divatossá" változtassák a mecenatúrát.

Divatba hoznák a mecenatúrát

Az MTA székházában (amelynek építkezésére egyébként szintén Sina Simon adományozta a legnagyobb összeget) szerdán tartott ünnepélyes díjátadón elhangzott: a Richter 2006-ban 14 milliárd forintot fordított innovációs célokra, s mintegy nyolcszáz főállású kutatót foglalkoztat, ami alig kevesebb, mint az akadémia tudósainak száma.

A Richternél az mfor.hu megkeresésére elmondták: a díjat társadalmi szerepvállalásuk megtisztelő elismerésének tartják, ezenkívül fontos eszköznek vélik ahhoz is, hogy "divatba jöjjön" hazánkban a mecenatúra. Bogsch Erik mindenekelőtt az oktatás támogatását, a fiatal tehetségek gondozását tartja fontosnak.

A cég közlése szerint korunkban a mecenatúrára nagyobb szükség van, mint valaha, mert az értékteremtés és -megóvás anyagi áldozatait ma már sajnos egyedül a cégek képesek magukra vállalni. Ezt felismerve a társadalmi szerepvállalás egyre inkább helyet kap a vállalatok stratégiájában: kezd meghonosodni az a felfogás, hogy egy vállalat önzetlenül, viszonzást nem várva segít.

Mecenatúra vs. szponzoráció


"A mecenatúra és a szponzoráció közti különbség, hogy amíg az ember az elsőtől nem vár közvetlen és azonnal jelentkező megtérülést, addig a szponzorációtól igen. A cégek ritkán gondolkodnak hosszú távon, azonnali megtérülést szeretnének, ezért a szponzoráció jóval nagyobb népszerűségnek örvend, mint a mecénási tevékenység. Emiatt azonban a vállalkozások nem róhatók meg, hiszen a gazdasági környezet mindig alapvetően befolyásolja egy cég stratégiáját. Egy gyógyszergyár esetében például a nemrégiben bevezetett megszorító intézkedések negatív hatással lehetnek az érintett cégek társadalmi szerepvállalására is" - magyarázta kérdésünkre Bogsch Erik.

Ma már Magyarországon is egyre inkább tapasztalható, hogy magánemberek magánvagyonukból sokat áldoznak a köz érdekében. Komoly adományozók jelentek meg, akik - akár saját magánvagyonukból létrehozott alapítványokon keresztül - folyamatosan áldoznak a köz javára.

Üzletileg is megéri

Bogsch Erik szerint azonban Sina Simonhoz mérhető mecénás jelenleg nincs és nem is lehet Magyarországon, hiszen még egy magyar pénzember sem tart olyan szinten a vagyonfelhalmozásban, amely megfelelő hátteret biztosíthatna ahhoz.

A vezérigazgató azt is elmondta, hogy bár a mecénási tevékenységet elsősorban lelkiismereti kérdésnek tartja, a cégeknek hosszú távon üzletileg is megéri a jótékonykodás.

Fokasz Oresztész


Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!