Miután az Európai Unió szigorította a politikai reklámok közzételének feltételeit, a Google válaszul drasztikusat lépett: a jövőben a cég nem szolgál majd ki több politikai hirdetést az Európai Unióban. Ez azt jelenti, hogy mind a Google, mind a Youtube felületeiről eltűnhetnek a politikai hirdetések.
A Telex cikke szerint az uniós rendelet azt írja elő, hogy a politikai hirdetéseket jövő októbertől „átláthatósági címkével és könnyen visszakereshető átláthatósági tájékoztatóval kell ellátni”. Ezek azt a célt szolgálják majd, hogy a politikai hirdetések egyértelműen azonosíthatóak legyenek. A hirdetéseknek „néhány kulcsfontosságú információt is meg kell jeleníteni, beleértve a szponzorukat, a konkrét választást vagy népszavazást, amelyhez kapcsolódnak, a kifizetett összegeket és a célzási technikák esetleges alkalmazását.”
A Google közleménye úgy fogalmaz, „a jogalkotási folyamat során megfogalmaztuk aggályainkat a rendelet potenciális hatásával kapcsolatban, de az végül nem biztosított elég konkrétumot, amely lehetővé tette volna számunkra, hogy megfeleljünk a követelményeknek.” Mivel a szabályozás szerintük túl ködös, és nehezen tudnának megfelelni annak követelményeinek, ezért még a hatályba lépés előtt leállítják a hirdetések kiszolgálását a Google-ön és a Youtube-on is.
Hasonlót lépett egyébként korábban Franciaországban, Brazíliában és Kanadában is a cég, és ugyan azt írják, hogy szerintük a politikai hirdetések „értékes értékes forrást jelentenek a választók számára az információszerzéshez, a jelöltek számára pedig üzeneteik megosztásához”, ezt a lépést meg kell tenniük. A változás valamikor az uniós rendelet hatályba lépése előtt következik majd be.
A magyar kormány különböző csatornákon keresztül elképesztő pénzeket költött a Google felületein, elsősorban a Youtube-on saját üzeneteinek célba juttatására, áprilisban például a Fidesz és a kormányhoz közeli Civil Összefogás Fórum (CÖF) az öt legdrább EU-s politikai reklámból négyet szállított a Google összesítése szerint.