2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A hosszú ideje alatt tilosban parkoló, elhagyott autókra új szabályok vonatkoznának: a tulajdonos terhére elszállítanák, akár el is adhatnák vagy bontóba kerülhetnének.

Augusztus 1-jéig tartó társadalmi vitára bocsátotta az Építési és Közlekedési Minisztérium azt a rendelettervezetet, mely a kormány honlapján jelent meg – írja az Infostart. Az elképzelés szerint az országos közutakon a megállási tilalom hatálya alatt a közúti forgalom biztonságát veszélyeztető vagy a közútkezelői feladatok végzését akadályozó, a közúti ellenőrzéseket akadályozó módon várakozó, továbbá a közút területén hátrahagyott járműveket a közútkezelő szállíthatja el, tárolhatja és adhatja el, illetve szükség esetén segítséget nyújthat a sofőrjének.

Sajnos a például erdőbe kivitt roncsokkal nem tudnak mit kezdeni
Sajnos a például erdőbe kivitt roncsokkal nem tudnak mit kezdeni
Fotó: Pexels

A jogszabálytervezet szerint megkülönböztetnek azonosíthatalan járművet (amely hatósági jelzéssel nem rendelkezik, valamint az olyan elhagyott járművet, amelynek üzembentartóját vagy tulajdonosát nem lehet megállapítani), elhagyott járművet (amelynek járművezetője nem tartózkodik a helyszínen), hátrahagyott járművet (amely a közút területén, lakott területen kívül legalább 72 órája változatlan helyen áll), illetve veszteglő járművet (amely a közúti forgalom biztonságát veszélyeztető, a közútkezelői feladatok végzését akadályozó, a közúti ellenőrzések helyszínén a méréseket, valamint a közúti ellenőrzéseket akadályozó módon várakozik).

Ha a járművet elszállítják, az tárolási helyre kerül, ami

„a közútkezelő vagy a jármű feltalálási helye szerinti gyorsforgalmi út illetékes mérnökségéhez tartozó útszakaszon járműmentést- és szállítást, illetve segélyszolgálatot biztosító megbízott telephelye, ahol az elszállított járművek tárolása és visszaadása biztosítható”

– írja a lap.

Hozzáteszik, ha a jármű tulajdonosa nincs a helyszínen, amikor a közútkezelő észleli a szabálytalanságot, és a járművet végül elviszik, akkor az az elszállítással és tárolással kapcsolatosan felmerült költségek megfizetését követően vehető vissza. E visszavétel elmaradása esetén a járművet a közútkezelő értékesítheti (árverésen) vagy más módon hasznosíthatja, akár át is adhatja a regisztrált bontó-hulladékkezelő részére.

A tervezet két tarifát határoz meg, az egyik az 1800, a másik a 3500 kilogramm össztömegig terjedő járművekre vonatkozik. Este 8 és reggel 6 óra között, illetve hétvégén 25 százalék felárral végzi az elszállítást a közút kezelője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!