2p

A hosszú ideje alatt tilosban parkoló, elhagyott autókra új szabályok vonatkoznának: a tulajdonos terhére elszállítanák, akár el is adhatnák vagy bontóba kerülhetnének.

Augusztus 1-jéig tartó társadalmi vitára bocsátotta az Építési és Közlekedési Minisztérium azt a rendelettervezetet, mely a kormány honlapján jelent meg – írja az Infostart. Az elképzelés szerint az országos közutakon a megállási tilalom hatálya alatt a közúti forgalom biztonságát veszélyeztető vagy a közútkezelői feladatok végzését akadályozó, a közúti ellenőrzéseket akadályozó módon várakozó, továbbá a közút területén hátrahagyott járműveket a közútkezelő szállíthatja el, tárolhatja és adhatja el, illetve szükség esetén segítséget nyújthat a sofőrjének.

Sajnos a például erdőbe kivitt roncsokkal nem tudnak mit kezdeni
Sajnos a például erdőbe kivitt roncsokkal nem tudnak mit kezdeni
Fotó: Pexels

A jogszabálytervezet szerint megkülönböztetnek azonosíthatalan járművet (amely hatósági jelzéssel nem rendelkezik, valamint az olyan elhagyott járművet, amelynek üzembentartóját vagy tulajdonosát nem lehet megállapítani), elhagyott járművet (amelynek járművezetője nem tartózkodik a helyszínen), hátrahagyott járművet (amely a közút területén, lakott területen kívül legalább 72 órája változatlan helyen áll), illetve veszteglő járművet (amely a közúti forgalom biztonságát veszélyeztető, a közútkezelői feladatok végzését akadályozó, a közúti ellenőrzések helyszínén a méréseket, valamint a közúti ellenőrzéseket akadályozó módon várakozik).

Ha a járművet elszállítják, az tárolási helyre kerül, ami

„a közútkezelő vagy a jármű feltalálási helye szerinti gyorsforgalmi út illetékes mérnökségéhez tartozó útszakaszon járműmentést- és szállítást, illetve segélyszolgálatot biztosító megbízott telephelye, ahol az elszállított járművek tárolása és visszaadása biztosítható”

– írja a lap.

Hozzáteszik, ha a jármű tulajdonosa nincs a helyszínen, amikor a közútkezelő észleli a szabálytalanságot, és a járművet végül elviszik, akkor az az elszállítással és tárolással kapcsolatosan felmerült költségek megfizetését követően vehető vissza. E visszavétel elmaradása esetén a járművet a közútkezelő értékesítheti (árverésen) vagy más módon hasznosíthatja, akár át is adhatja a regisztrált bontó-hulladékkezelő részére.

A tervezet két tarifát határoz meg, az egyik az 1800, a másik a 3500 kilogramm össztömegig terjedő járművekre vonatkozik. Este 8 és reggel 6 óra között, illetve hétvégén 25 százalék felárral végzi az elszállítást a közút kezelője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!