2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A helyzet (Észak-)Keleten változatlan. A vonatközlekedés már-már kritikán aluli minősége miatt rengeteg bevételtől esik el az állami vasúttársaság. Az összeg évről évre csak emelkedik.

Többször is beszámoltunk már a Debrecen-Mátészalka és a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasúti közlekedés vitatható minőségéről: szinte állandóan késő vonatok, túlságosan hosszú menetidő, lerobbanó mozdonyok, rossz minőségű vasúti kocsik jellemzik az ottani viszonyokat, de különösképpen a 110.-es vonalként ismert Debrecen-Mátészalka viszonylatot. Bő másfél évvel ezelőtt a MátészalkaLeaks civil csoport adatai alapján mi is beszámoltunk arról, hogy a sokan a vonat helyett inkább a telekocsi-szolgáltatásokat választják, ha a megyéből a fővárosba szeretnének eljutni.

Még a csiga is lehagyta a Debrecen-Mátészalka között közlekedő vonatot
Még a csiga is lehagyta a Debrecen-Mátészalka között közlekedő vonatot

Az akkor egészen abszurd helyzet mára sem változott: jelenleg, a leggyorsabb Mátészalka és Budapest közötti, egyetlen átszállás nélküli vasúti összeköttetést a Mátészalkáról 5 óra 16 perckor induló Kraszna Intercity biztosítja, amely a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 93 perc alatt küzdi le, majd a Debrecentől Budapestig tartó 221 kilométeres utat a szerelvény 159 perc alatt abszolválja. Ilyen menetidők mellett egyre vonzóbbá válik az utazók körében a telekocsi szolgáltatás, ami miatt rengeteg pénztől esik el a MÁV.

A MátészalkaLeaks most újra számolgatásba kezdett és egészen meglepő eredményre jutott: a MÁV egyre több pénztől esik el a kritikán aluli állapotok miatt.

Tavaly a Fehérgyarmat-Budapest viszonylatban mintegy 10 ezren, a Mátészalka-Budapest viszonylatban pedig 20 ezren döntöttek a vonat helyett a telekocsik mellett, ami összesen 30 ezer embert jelent. Ezzel szemben a MÁV ezeken a viszonylatokon 43 873 fizető utast szállított - közölte a társaság a MátészalkaLeaks megkeresésére.

Az aktuális jegyárakkal számolva a csoport becslése szerint a MÁV így 176 millió forint bevételtől esett el tavaly, míg 2017-ben ez a mínusz még "csak" 110 millió forint volt. Az összeg nagyságát jól érzékelteti, hogy a 176 millió forint a társaság 2018-as nyereségének a 3 százalékát teszi ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!