Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
Székely Sarolta Székely Sarolta

A helyzet (Észak-)Keleten változatlan. A vonatközlekedés már-már kritikán aluli minősége miatt rengeteg bevételtől esik el az állami vasúttársaság. Az összeg évről évre csak emelkedik.

Többször is beszámoltunk már a Debrecen-Mátészalka és a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasúti közlekedés vitatható minőségéről: szinte állandóan késő vonatok, túlságosan hosszú menetidő, lerobbanó mozdonyok, rossz minőségű vasúti kocsik jellemzik az ottani viszonyokat, de különösképpen a 110.-es vonalként ismert Debrecen-Mátészalka viszonylatot. Bő másfél évvel ezelőtt a MátészalkaLeaks civil csoport adatai alapján mi is beszámoltunk arról, hogy a sokan a vonat helyett inkább a telekocsi-szolgáltatásokat választják, ha a megyéből a fővárosba szeretnének eljutni.

Még a csiga is lehagyta a Debrecen-Mátészalka között közlekedő vonatotMég a csiga is lehagyta a Debrecen-Mátészalka között közlekedő vonatot

Az akkor egészen abszurd helyzet mára sem változott: jelenleg, a leggyorsabb Mátészalka és Budapest közötti, egyetlen átszállás nélküli vasúti összeköttetést a Mátészalkáról 5 óra 16 perckor induló Kraszna Intercity biztosítja, amely a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 93 perc alatt küzdi le, majd a Debrecentől Budapestig tartó 221 kilométeres utat a szerelvény 159 perc alatt abszolválja. Ilyen menetidők mellett egyre vonzóbbá válik az utazók körében a telekocsi szolgáltatás, ami miatt rengeteg pénztől esik el a MÁV.

A MátészalkaLeaks most újra számolgatásba kezdett és egészen meglepő eredményre jutott: a MÁV egyre több pénztől esik el a kritikán aluli állapotok miatt.

Tavaly a Fehérgyarmat-Budapest viszonylatban mintegy 10 ezren, a Mátészalka-Budapest viszonylatban pedig 20 ezren döntöttek a vonat helyett a telekocsik mellett, ami összesen 30 ezer embert jelent. Ezzel szemben a MÁV ezeken a viszonylatokon 43 873 fizető utast szállított - közölte a társaság a MátészalkaLeaks megkeresésére.

Az aktuális jegyárakkal számolva a csoport becslése szerint a MÁV így 176 millió forint bevételtől esett el tavaly, míg 2017-ben ez a mínusz még "csak" 110 millió forint volt. Az összeg nagyságát jól érzékelteti, hogy a 176 millió forint a társaság 2018-as nyereségének a 3 százalékát teszi ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.