Többször is beszámoltunk már a Debrecen-Mátészalka és a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasúti közlekedés vitatható minőségéről: szinte állandóan késő vonatok, túlságosan hosszú menetidő, lerobbanó mozdonyok, rossz minőségű vasúti kocsik jellemzik az ottani viszonyokat, de különösképpen a 110.-es vonalként ismert Debrecen-Mátészalka viszonylatot. Bő másfél évvel ezelőtt a MátészalkaLeaks civil csoport adatai alapján mi is beszámoltunk arról, hogy a sokan a vonat helyett inkább a telekocsi-szolgáltatásokat választják, ha a megyéből a fővárosba szeretnének eljutni.
Az akkor egészen abszurd helyzet mára sem változott: jelenleg, a leggyorsabb Mátészalka és Budapest közötti, egyetlen átszállás nélküli vasúti összeköttetést a Mátészalkáról 5 óra 16 perckor induló Kraszna Intercity biztosítja, amely a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 93 perc alatt küzdi le, majd a Debrecentől Budapestig tartó 221 kilométeres utat a szerelvény 159 perc alatt abszolválja. Ilyen menetidők mellett egyre vonzóbbá válik az utazók körében a telekocsi szolgáltatás, ami miatt rengeteg pénztől esik el a MÁV.
A MátészalkaLeaks most újra számolgatásba kezdett és egészen meglepő eredményre jutott: a MÁV egyre több pénztől esik el a kritikán aluli állapotok miatt.
Tavaly a Fehérgyarmat-Budapest viszonylatban mintegy 10 ezren, a Mátészalka-Budapest viszonylatban pedig 20 ezren döntöttek a vonat helyett a telekocsik mellett, ami összesen 30 ezer embert jelent. Ezzel szemben a MÁV ezeken a viszonylatokon 43 873 fizető utast szállított - közölte a társaság a MátészalkaLeaks megkeresésére.
Az aktuális jegyárakkal számolva a csoport becslése szerint a MÁV így 176 millió forint bevételtől esett el tavaly, míg 2017-ben ez a mínusz még "csak" 110 millió forint volt. Az összeg nagyságát jól érzékelteti, hogy a 176 millió forint a társaság 2018-as nyereségének a 3 százalékát teszi ki.