A csigalassú, teljes felújításra szoruló Mátészalka-Debrecen vasútvonalon keresztül lehet a legegyszerűbben Budapestre jutni kötött pályás közlekedéssel Zajta, Fehérgyarmat és Mátészalka környékéről - vagyis az ország észak-keleti csücskéből.
Tanítási időszakban, vasárnaponként a leginkább kihasznált járat Budapestig a Hétmérföldes fantázianevet viselő vonat, ami Zajtától egészen Budapestig robog.
Ezt a 342 kilométeres távolságot a vonat 7 óra 17 perc alatt teszi meg. Ugyanezen idő alatt ha valaki a vonat indulásakor autóba ül, Budapestre érkezik, miközben a vonat még csak Debrecenbe gurul be.
Nem is csoda, hogy hetente 400 utazási alkalom történik a Mátészalka-Budapest útvonalon - kérdezte meg a Mátészalkaleaks az egyik legnagyobb telekocsi szolgáltatót. Ebből az adatból kiindulva, a nemzeti vasúttársaság 5315 forintos jegyárával számolva hetente mindez 2,126 millió forint bevételkiesést jelent a MÁV-nak.
Ez egy évre vetítve 110,552 millió forintos veszteség a vonat miatt, melyet helyenként még egy csiga (jelmezbe öltözött férfi) is le tud futni.