2p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb abszurd információra derült fény a Mátészalkaleaks jóvoltából: miközben autóval Zajtáról Budapestre ér az ember, vonattal ezen idő alatt épp csak Debrecenig lehet eljutni.

A csigalassú, teljes felújításra szoruló Mátészalka-Debrecen vasútvonalon keresztül lehet a legegyszerűbben Budapestre jutni kötött pályás közlekedéssel Zajta, Fehérgyarmat és Mátészalka környékéről - vagyis az ország észak-keleti csücskéből.

Tanítási időszakban, vasárnaponként a leginkább kihasznált járat Budapestig a Hétmérföldes fantázianevet viselő vonat, ami Zajtától egészen Budapestig robog.

Ezt a 342 kilométeres távolságot a vonat 7 óra 17 perc alatt teszi meg. Ugyanezen idő alatt ha valaki a vonat indulásakor autóba ül, Budapestre érkezik, miközben a vonat még csak Debrecenbe gurul be.

Nem is csoda, hogy hetente 400 utazási alkalom történik a Mátészalka-Budapest útvonalon - kérdezte meg a Mátészalkaleaks az egyik legnagyobb telekocsi szolgáltatót. Ebből az adatból kiindulva, a nemzeti vasúttársaság 5315 forintos jegyárával számolva hetente mindez 2,126 millió forint bevételkiesést jelent a MÁV-nak.

Ez egy évre vetítve 110,552 millió forintos veszteség a vonat miatt, melyet helyenként még egy csiga (jelmezbe öltözött férfi) is le tud futni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!