A Real Madrid jó szériát tudhat magáénak az elmúlt időszakban. Bár a bajnoki cím már csodával határos módon érhető csak el, ugyanakkor a csapat BL-elődöntőt játszik miután kiejtette a Manchester Unitedet. A királyi gárda ráadásul üzleti tekintetben is túllépett az angol iparvárosi focibirodalmon.
8 év után új király
A Forbes magazin 2004 óta jegyzi a leggazdagabb futballklubok listáját, és azóta csak a manchesteri vörösmezes csapat vezette egészen idáig. Mivel a Real Madrid 2012-ben 600 millió eurós bevételre tett szert, így idén a 3,3 milliárdos kalkulált értékével megelőzte a 3,17 milliárd euróra taksált Unitedet.
Ez a teljesítmény elég jó eredmény annak tekintetében, hogy súlyos válságban van a spanyol gazdaság és 25 százalék fölött van a hispán munkanélküliségi ráta.
A recept
Fiorentino Perez spanyol milliárdos, iparmágnás ül jelenleg a madridi csapat elnöki székében, akinek az elnöklése alatt folyamatosan növekedtek a klub bevételei. A elnök stratégiája mentén rengeteget költ a klub a legjobb focistákra, majd amit lehet azt meg kell nyerni, és az összes üzletágat bővíteni.
Perez 2000-ben vette át a Real Madrid irányítását, amikor az közel volt a fizetésképtelenséghez. Eladta a klub eszközeit, majd olyan szupersztárokat igazolt, mint David Beckham, Luis Figo, vagy Zinedine Zidane, amivel óriási kereskedelmi bevételekre tett szert. Bár akkor nem nyert sok mindent a "galaktikus" csapat, a 2005-ös bevételek 45 százalékkal növekedtek. A sztárok érkezésével a tévés bevételek is emelkedtek, valamint az igen komoly mértékű stadionfejlesztéseknek hála a szurkolók is kétszer annyit költenek.
Szponzori 100 milliók
A spanyol ingatlanválság ellenére Fiorentino Perez által felépített kiegyensúlyozott pénzügyi modell működőképesnek bizonyult. A Real Madrid nemrég írt alá egy 2020-as évek közepéig tartó évi 40 millió dolláros szponzori szerződést az Adidasszal, miközben az Emirates Airlines és a BBVA spanyol bankcsoport az egyéb szponzortevékenységekkel 240 millió dollárt hozott tavaly a csapat konyhájára. A klub szerződése a Bwinnel idén jár le, ami évi 20 milliós bevételt eredményezett.
Közvetítések
A királyi klub 250 millió dolláros összeget kaszál a televíziós közvetítésekből, ami óriási összeg, ha azt vesszük hogy a teljes liga díja - az FC Barcelonájét is magában foglalva - 750 millió dollár. Ez persze piszkálja a "verhetetlen" pároson túli csapatok csőrét.
Fejlesztések
A fejlesztések nem állnak le. A Real Madrid saját tv-csatornájának szolgáltatási palettája folyamatosan bővül, kiegészülve internetes tartalmakkal, és okostelefonon elérhető alkalmazásokkal.
A 2018-ig a klub stadionját, a Santiago Bernabeut 320 millió dollárból korszerűsítik, ami még úgyis megtelik minden meccsen, hogy a spanyol munkanélküliség 26 százalékos.
Egyéni szerződések
A klub elnök Perez a játékosoknak olyan szerződéseket kínál, ami az egyéni reklámbevételük egy részét a klubnak biztosítja. Cristiano Ronaldo például a klubon kívüli reklámbevételeinek 40 százalékát szolgáltatja be a klub kasszájába, míg a tervek szerint az új szerződésekben a klub már 50 százalékban igényt tart erre.
mfor.hu