A FIAT vezérigazgatója, Sergio Marchionne újságírói kérdésre válaszolva értékelte úgy, hogy akár 60 ezer munkahely megszüntetésének a veszély fennáll is. A FIAT ezért állami támogatást vár nem csupán maga, de az egész olasz járműgyártó ágazat számára, az autóipar és ezen keresztül az egész gazdaság újraélesztése érdekében.
Néhány napja közzétett eredményei szerint a FIAT autógyár adózott eredménye tavaly 1,61 milliárd euróra csökkent a 2007-es 1,95 milliárdról, és a romlás gyorsulását jelzi, hogy a tavalyi eredményhez mindössze 163 millió euróval járult hozzá az utolsó negyedév. A csoport autóértékesítése 20 százalékkal csökkent tavaly.
A FIAT csütörtöki, nem kevésbé riasztó bejelentései között volt még az, hogy nettó ipari adóssága 5,9 milliárd euró volt az év végén, majdnem háromszor nagyobb a korábbi vállalati előrejelzésnél, és hogy az idei év a csoport "legnehezebb éve lesz". A vezérigazgató azt jósolta, hogy idén jelentősen át fog alakulni az iparág tájképe.
A FIAT maga már kedden bejelentette, hogy kész 35 százalékot szerezni az amerikai Chryslerből. Csütörtökön a vezérigazgató nem erősítette meg, hogy a francia PSA Peugeot Citroennel is tárgyalnak tőketársításról, de "nyílt meghívót" küldött mindenkinek, "akit érdekel", együtt gondolkodni az autóipar konszolidációjáról.
Silvio Berlusconi olasz miniszterelnök e héten találkozik az olasz autóipar képviselőivel, esetleges állami támogatásról tárgyalni. A FIAT vezérigazgatója korábban azt mondta, üdvözölnék az állami segítséget, de csak akkor, ha a kormány nem szól bele a vállalat irányításába.