2p

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 8 millió forint bírságot rótt ki a Tesco Zrt.-re tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt - közölte a GVH.

Az áruházlánc 2008. szeptember 1. és 2009. március 16. között tartott akciói során egyes termékek az akció kezdetén nem voltak kaphatóak, más termékek pedig nem a reklámokban szereplő tulajdonságokkal rendelkeztek - állapította meg a versenyhivatal.

A Tesco elismerte, hogy egyes termékek bizonyos áruházakban nem álltak rendelkezésre, nem voltak elvihetők az akciós időszak első napjaiban. A vizsgálat megállapította azt is, hogy az áruházlánc már az akció megkezdése előtt információval rendelkezett arról, hogy bizonyos termékek nem fognak rendelkezésre állni a kellő mennyiségben, és megfelelő időtartamig.

A GVH megállapítása szerint a Tesco nemcsak csalogató, hanem megtévesztő reklámokat is közzétett. Egyes dvd-lejátszókat és notebookokat például nem a tájékoztatásban leírt tulajdonságokkal forgalmazott. A 8 millió forintos bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Tesco jelentős forgalmú vállalkozás, a piac egyik meghatározó szereplője, a vizsgált és kifogásolt tájékoztatási gyakorlat felróható vele szemben, valamint a vállalkozást a versenyhatóság már többször jogerősen elmarasztalta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!