3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem járt el tisztességtelenül a fogyasztókkal szemben az Emfesz a lakossági gázszolgáltatásában - közölte az Emfesz az MTI-hez eljuttatott közleményben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) május 3-án hozott határozatára hivatkozva.

Zenisek Andrea, a GVH szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy az Emfesz online szerződéskötési és ügynöki rendszerét vizsgálták. Az ügynöki rendszer vizsgálata során nem állapítottak meg jogszabálysértést. A GVH 2009 szeptember közepén indított eljárást azt vizsgálva, hogy az Emfesz tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat-e a fogyasztókkal szemben.

A GVH azt valószínűsítette - áll az Emfesz közleményében -, hogy az Emfesz 2009-ben a lakossági gázszolgáltatás értékesítése során, illetve a szolgáltatás népszerűsítése kapcsán megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a versenypiaci és a szabályozott piaci úgynevezett egyetemes gázszolgáltatás, illetve a gázszolgáltató kapcsolatáról és fogalmáról, az Emfesz szerepéről, a szolgáltató-váltás körülményeiről és szerződéses következményeiről, valamint a szolgáltató-váltással elérhető kedvezmény mibenlétéről.

Az eljárás kiterjedt az Emfesz szolgáltatását népszerűsítő teljes kommunikációs gyakorlatra, összes kommunikációs eszközre és a gázszolgáltatás közvetítésében részt vevő valamennyi ügynökhálózatra is. Az Emfesz közlése szerint a végzés indoklásában a GVH megállapította, hogy az Emfesz ügynökökkel folytatott értékesítési gyakorlatában a társaság az ügynökök megbízási szerződésében részletesen meghatározta azt, hogy milyen mértékben, és milyen tartalmú tájékoztatásokkal ösztönözhetik a potenciális fogyasztókat szerződéskötésre, ezáltal a szolgáltató-váltásra. "Ezek az írásbeli tájékoztatások az ügyleti döntés szempontjából releváns, megtévesztésre alkalmas információkat nem tartalmaznak" - olvasható az Emfesz közleményében.

A GVH arra a következtetésre jutott, hogy az egyedi panaszok önmagukban nem jelenthetnek elegendő bizonyítékot annak megállapítására, hogy az Emfesz, illetve ügynökei jogsértően járt volna el. A megállapítás szerint az ügynöki értékesítés során tanúsított magatartás rendszerszerűen nem mutatta ki az Emfesz fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatát. Az Emfesz online szerződéskötési értékesítési gyakorlata esetében még a valószínűség szintjén sem merült fel az, hogy e felhívások pontatlanok, vagy valótlanok lennének, ami kiküszöböli annak lehetőségét, hogy egy esetlegesen valótlan információ hatására kössön megalapozatlan ügyleti döntést a fogyasztó.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!