Paulson a képviselőház pénzügyi bizottságában leszögezte: a kormány továbbra is határozottan ellenzi, hogy a pénzügyi mentőcsomagból nyújtsanak 25 milliárd dolláros áthidaló hitelt a Nagy Hármak, a General Motors, a Ford és a Chrysler kisegítéséhez, "bármekkora szükségük is van erre".
A pénzügyminiszter leszögezte: a kongresszus által októberben elfogadott 700 milliárd dolláros keretet nem arra tervezték, hogy a pénzügyi szférán kívül eső vállalatokat is kisegítsék belőle.
"Az autógyártók kívül esnek az akkori szándékon" - fogalmazott, ugyanakkor megjegyezte, "nem volna szerencsés, el kell kerülni, hogy valamelyik autógyártó csődbe menjen, különösen ebben az időszakban".
A három vállalat vezérigazgatója (a Ford részéről Alan Mulally, a Chrysler vezetője, Robert Nardelli és Richard Wagoner, a GM első embere) szintén a napokban vesz részt kongresszusi meghallgatásokon, ahol hangsúlyozzák: újabb 25 milliárd dolláros rendkívüli áthidaló hitelre van szükségük. Ugyanekkora összeget már jóváhagytak Detroit számára Washingtonban, az újabb összeggel 50 milliárd dollárra növekedne az idei autóipari szövetségi támogatás.
A detroiti hármak sorsa az utóbbi napok első számú kérdésévé vált az általános pénzügyi válság mellett. A kongresszus demokrata vezetői új autóipari hitelcsomagot sürgetnek és azzal vádolják a republikánusokat, hogy közömbösek az autóipar jövője iránt és nagy összegeket szipkáznak el a 700 milliárd dolláros mentőcsomagból.
Harry Reid, a szenátusi demokrata többsége vezetője hétfőn 100 milliárd dolláros ösztönző csomagról nyújtott be javaslatot, amelynek része az autóipart kisegítő 25 milliárd dolláros áthidaló hitel. Reid elképzelése szerint ezt a 100 milliárd dollárt a már elfogadott 700 milliárd dolláros mentőövből kellene kihasítani.
Paulson közölte, hogy a jelenlegi kormány 250 milliárd dollárt meghagy a január végén hivatalba lépő következő adminisztrációnak.