A mérnöki alapossággal elkészített dokumentum iránytű a városban élőknek, a kerületi önkormányzatoknak, és a városba érkező potenciális befektetőknek - mondta. Alapvető fontosságúnak nevezte, hogy Budapest Főváros Önkormányzata kész tervekkel rendelkezik a város hosszú- és rövid távú fejlesztésére egyaránt, és kidolgozta a főváros egyedi adottságaira és kihívásaira választ adó kiemelt fejlesztési programokat.
Bezöldül egy budai rendelő teteje
Kitért arra, hogy a stratégiában nagy hangsúly van a tömegközlekedési fejlesztéseken is. Legnagyobb kihívásnak a 3-as metró elkezdődött felújítását nevezte, ami Magyarország legforgalmasabb felszín alatti útvonala. A felszíni pótlásában "csodákat nem tudnak tenni" - jegyezte meg. A fővárosi buszflottát két éven belül teljesen lecserélik, a főváros villamoshálózata bővülni fog, és a következő két évben 60 új villamost szereznek be. Tájékoztatása szerint a Duna-partot szeretnék közelebb hozni a városban élőkhöz, új sétányok, és kerékpáros útvonalak létesülnek. Az Árpád-híd és a Margit-híd között már elkészült, és meg fog újulni a sétány a Margit-híd és a Lánchíd között, valamint a Lánchíd és az Erzsébet-híd között is.
Rámutatott arra is, hogy idén az ingatlanfejlesztések értéke várhatóan meghaladja majd a 2,5 milliárd eurót a fővárosban, ami óriási előrelépés. Budapest biztonságos és kiszámítható célpontja a nemzetközi befektetéseknek, jövőre a fejlesztések értéke az irodafejlesztési trendek alapján is megduplázódhat.
Ezek az épületek formálják Budapest arculatát
Kérdésre válaszolva elmondta: a repülőtérre vezető út tervezése tart, az engedélyes tervek 2018 tavaszra lesznek meg. Az első ütem kivitelezése 9-10 milliárd forintba kerül, és a kétszer kétsávos út beruházása 2018 év végén indulhat. Azt is elmondta, hogy a kisföldalatti felújítása és meghosszabbítása sem kérdés, a járműveket ki kell cserélni. A kormány finanszírozza a prototípus elkészítését, melyre már van típusengedély.
MTI