A sikeres stratégiát világosan megfogalmazott küldetésre és jövőképre kell építeni, valamint alapos portfolióelemzést kell tartalmaznia. Az alapos szegmentáció jelentősége folyamatosan nő, mivel segít a vállalatoknak abban, hogy lehetőségeikre összpontosítsanak, és abban, hogy meglássák, mely erőforrások szükségesek ezek kiaknázásához.
Ez a megközelítés az, párosulva a vevők igényeinek elemzésével, ami megkülönbözteti a kiváló teljesítményű szervezeteket az átlagos és rossz teljesítményűektől. Már számtalanszor láttuk, hogy a következő fontos lépés a megszerzett ismeretek felhasználása gyorsan megvalósítható stratégiai akciók tervek kialakításához. Az akciótervek hatása azonban súlyosan sérülhet, ha a piaci értékelés elmarad, azon belül is, ha a vevők és a versenytársak nézőpontjaiat nem vesszük figyelembe.
A legtöbb cég példaként tekinthet az XYZ Vállalat esetétre, és behelyettesítheti néhány saját (külső) környezeti sajátosságát és (belső) jellemzőjét. Tapasztalatunk szerint a piacismeretre épülő stratégiai döntéshozatal az, ami az iparágak és piacok széles körénél fenntartható versenyelőnyt biztosíthat.
A szerzőről
Bryan J. Fischer: több mint 15 éve dolgozik együtt tanácsadóként észak- és dél-amerikai, kelet- és nyugat-európai és ázsiai cégekkel. Ez alatt az idő alatt munkájának nagy része vállalatok támogatására összpontosult: növekedési stratégiájuk kialakításában és a meghatározott stratégiák lebontásában - hangsúlyozva az ügyfélismeret felhasználását a fenntartható versenyelőny kialakításában.
Szakmai munkája során együttműködik az IFUA Horváth & Partners Kft-vel.
E-mail: [email protected]
A piacismeret jelentősége a fenntartható versenyelőny kialakításában
"A fenntartható versenyelőny egyetlen megmaradt lehetséges forrása ügyfeleink a versenytársaknál jobb és gyorsabb megértésében rejlik." Jack Welch, a General Electric volt vezérigazgatója