2p

"A fenntartható versenyelőny egyetlen megmaradt lehetséges forrása ügyfeleink a versenytársaknál jobb és gyorsabb megértésében rejlik." Jack Welch, a General Electric volt vezérigazgatója

A sikeres stratégiát világosan megfogalmazott küldetésre és jövőképre kell építeni, valamint alapos portfolióelemzést kell tartalmaznia. Az alapos szegmentáció jelentősége folyamatosan nő, mivel segít a vállalatoknak abban, hogy lehetőségeikre összpontosítsanak, és abban, hogy meglássák, mely erőforrások szükségesek ezek kiaknázásához.

Ez a megközelítés az, párosulva a vevők igényeinek elemzésével, ami megkülönbözteti a kiváló teljesítményű szervezeteket az átlagos és rossz teljesítményűektől. Már számtalanszor láttuk, hogy a következő fontos lépés a megszerzett ismeretek felhasználása gyorsan megvalósítható stratégiai akciók tervek kialakításához. Az akciótervek hatása azonban súlyosan sérülhet, ha a piaci értékelés elmarad, azon belül is, ha a vevők és a versenytársak nézőpontjaiat nem vesszük figyelembe.

A legtöbb cég példaként tekinthet az XYZ Vállalat esetétre, és behelyettesítheti néhány saját (külső) környezeti sajátosságát és (belső) jellemzőjét. Tapasztalatunk szerint a piacismeretre épülő stratégiai döntéshozatal az, ami az iparágak és piacok széles körénél fenntartható versenyelőnyt biztosíthat.

A szerzőről
Bryan J. Fischer: több mint 15 éve dolgozik együtt tanácsadóként észak- és dél-amerikai, kelet- és nyugat-európai és ázsiai cégekkel. Ez alatt az idő alatt munkájának nagy része vállalatok támogatására összpontosult: növekedési stratégiájuk kialakításában és a meghatározott stratégiák lebontásában - hangsúlyozva az ügyfélismeret felhasználását a fenntartható versenyelőny kialakításában.
Szakmai munkája során együttműködik az IFUA Horváth & Partners Kft-vel.
E-mail: [email protected]


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!