A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége azért kéri a törvény megsemmisítését a taláros testülettől, mert megítélésük szerint az ellentétes az alaptörvény azon kitételével, miszerint "a Magyar Köztársaság az ellátáshoz való jogot a társadalombiztosítás útján és a szociális intézmények rendszerével valósítja meg".
A korkedvezmény megszerzésére akkor van mód, ha a foglalkoztató 13 százalékos korkedvezmény-biztosítási járulékot fizet a "rendes" tb-járulékokon túl – mutatott rá a Világgazdaságnak Horváth László, a szövetség alelnöke. Vagyis a munkáltatókat kétszeres járulékteher sújtja. Ez önmagában is aggályos, ám a szövetség attól tart, hogy az ostor a dolgozókon csattan.
A pluszteher ugyanis a cégeket a szociális juttatások, netán a létszám szűkítésére, a béremelések elhalasztására ösztönözheti. Ráadásul a rendelet nem szabályozza, mi történik akkor, ha a munkáltató nem fizeti meg a korkedvezmény-biztosítási járulékot. Fennáll a veszélye, hogy a munkavállaló akár el is veszítheti ez irányú jogosultságát.
Egy-egy Volán-társaságnál a járulékteher az idén mintegy 40 millió forintot tesz ki, jövőre azonban ez az összeg már 80, 2010-ben pedig közel 160 millió forint lesz. A törvény ugyanis 2007. január 1-jétől kötelezi a munkáltatókat a járulék megfizetésére, a költségvetés azonban tavaly teljes egészében, 2008– 2010 között pedig részben – csökkenő mértékben – magára vállalja annak megtérítését, olvasható a Világgazdaság írásában.