A Magyar Suzuki Zrt. bevétele tavaly 1,54 milliárd eurót (kb. 475 milliárd forint) tett ki, amely ha nem is sokkal, de elmarad a 2013-as 1,57 milliárdtól. Hogy a gyár nem tudta növelni a bevételét az annak tükrében nem csoda, hogy tavaly augusztusban leállt a Splash és az előző generációs SX4 gyártása, az üzem pedig megkezdte a felkészülést az új Vitara tömeggyártására, amely egyébként idén márciusban indult el.
Ami azonban rögtön megmutatkozik az ipari termelés volumenében, annak hatása nyilván később jelentkezik a pénzügyi adatokban, hiszen a készletek értékesítésből még származhat bevételük.
A cég pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy 2013-ban még 64,4 millió euró értékű saját termelésű készlettel rendelkeztek, tavaly év végén pedig már csak 27,6 millióval. A kettő különbsége megjelent az eredménykimutatásban és a cég aktivált saját teljesítményének értékét a tavaly előtti 33,5-ről -29,6 millióra változtatta. Bár a Suzuki anyagjellegű ráfordításai és személyi kiadásai is csökkentek 2014-ben az előbbi tétel miatt a cég nyeresége 33,5 millióról 19,1-re csökkent, vagyis majdnem megfeleződött.
A nyereségből a japán anyacég Suzuki Motor Corporation nem vett ki osztalékot.
A cégnél a személyi jellegű ráfordítások összegének csökkenése a szűkebben vett bérköltségben is megmutatkozott, amely 34,2 millió euróról 33,6-ra csökkent. Ennek ellenére a Suzuki tavaly átlagosan 2796 embert foglalkoztatott, amely 47 fővel több, mint 2013-ban. Ez azt jelenti, hogy egy dolgozó az igazgatótól a fizikai munkásokig bezárólag 308 ezer forintot kapott havonta 2014-es átlagárfolyamon, míg az azt megelőző évben 307 ezret, az akkori árfolyammal számolva.
Az idei év nyilván az új Vitaráról szól majd, amelynek gyártása már lassan 3 hónapja folyik és amelyet az esztergomi gyárból exportálnak a cég összes piacára. Bár nyilván kell még egy kis idő a felfutáshoz, a cég áprilisi európai eladási adatai nem azt mutatják, hogy a vásárlók megvadulnának a márkáért. Holott jelenleg a Suzukinak csak két olyan újabb modellje van, amelynek húznia kéne a számokat: a Vitara és az SX4 S-Cross.
mfor.hu