2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az esztergomi Suzuki-gyár tavaly megkavarta a hazai ipari termelési adatokat, ugyanis augusztustól a korábbi kettő helyett egy műszakban kezdett el termelni az üzem. A cég bevétele azonban alig csökkent valamit.

A Magyar Suzuki Zrt. bevétele tavaly 1,54 milliárd eurót (kb. 475 milliárd forint) tett ki, amely ha nem is sokkal, de elmarad a 2013-as 1,57 milliárdtól. Hogy a gyár nem tudta növelni a bevételét az annak tükrében nem csoda, hogy tavaly augusztusban leállt a Splash és az előző generációs SX4 gyártása, az üzem pedig megkezdte a felkészülést az új Vitara tömeggyártására, amely egyébként idén márciusban indult el.

Ami azonban rögtön megmutatkozik az ipari termelés volumenében, annak hatása nyilván később jelentkezik a pénzügyi adatokban, hiszen a készletek értékesítésből még származhat bevételük.

A cég pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy 2013-ban még 64,4 millió euró értékű saját termelésű készlettel rendelkeztek, tavaly év végén pedig már csak 27,6 millióval. A kettő különbsége megjelent az eredménykimutatásban és a cég aktivált saját teljesítményének értékét a tavaly előtti 33,5-ről -29,6 millióra változtatta. Bár a Suzuki anyagjellegű ráfordításai és személyi kiadásai is csökkentek 2014-ben az előbbi tétel miatt a cég nyeresége 33,5 millióról 19,1-re csökkent, vagyis majdnem megfeleződött.

A nyereségből a japán anyacég Suzuki Motor Corporation nem vett ki osztalékot.

A cégnél a személyi jellegű ráfordítások összegének csökkenése a szűkebben vett bérköltségben is megmutatkozott, amely 34,2 millió euróról 33,6-ra csökkent. Ennek ellenére a Suzuki tavaly átlagosan 2796 embert foglalkoztatott, amely 47 fővel több, mint 2013-ban. Ez azt jelenti, hogy egy dolgozó az igazgatótól a fizikai munkásokig bezárólag 308 ezer forintot kapott havonta 2014-es átlagárfolyamon, míg az azt megelőző évben 307 ezret, az akkori árfolyammal számolva.

Ez a Suzuki kínálata. Kattintásra galéria nyílik!

Az idei év nyilván az új Vitaráról szól majd, amelynek gyártása már lassan 3 hónapja folyik és amelyet az esztergomi gyárból exportálnak a cég összes piacára. Bár nyilván kell még egy kis idő a felfutáshoz, a cég áprilisi európai eladási adatai nem azt mutatják, hogy a vásárlók megvadulnának a márkáért. Holott jelenleg a Suzukinak csak két olyan újabb modellje van, amelynek húznia kéne a számokat: a Vitara és az SX4 S-Cross.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!