3p

2005 első félévében 1 547 vagyoni kárral járó eset történt a MÁV-nál, ami 35,4 százalékos javulást mutat a 2004 első félévében történt esetekhez képest. A kárösszegek alakulása terén szintén jelentős, 27,1 százalékos eredményjavulás tapasztalható: 136,7 millió forintról 99,6 millió forintra csökkent a károk összege.

A napokban zárult le a MÁV Rt. vagyonbiztonsági helyzetét elemező vizsgálat. 2005 első félévében 1 547 vagyoni kárral járó eset történt, ami 35,4 százalékos javulást mutat a 2004 első félévében történt esetekhez képest. A kárösszegek alakulása terén szintén jelentős, 27,1 százalékos eredményjavulás tapasztalható: 136,7 millió forintról 99,6 millió forintra csökkent a károk összege.

[ajanlo=303][igazitas=left/]A napokban zárult le a MÁV Rt. vagyonbiztonsági helyzetét elemező vizsgálat, amelynek eredménye szerint a vagyoni kárral járó események közül az árulopás és a járműrongálás dominál, amelyek ráadásul fokozott veszélyt jelenthetnek a közlekedésbiztonságra is. A leggyakoribb, és a legnagyobb anyagi kárral járó cselekmények a fuvarozott árukat érintő szervezett és csoportosan elkövetett bűnesetek. Ezeknek az eseteknek a száma (6,3 százalékkal) és a kárösszege (65,4 százalékkal) is csökkent. Az elmúlt év első félévében összesen 458 árulopás vált ismertté 64 millió forint értékben, az idei első félévben, pedig mindössze 22 millió forint kárértékkel 429 árulopást regisztrált a vasúttársaság.

A MÁV hálózatán regisztrált események 26,5 százaléka érintette a személyszállítást. Az adatok azt mutatják, hogy ezen a téren is kedvező tendenciák tapasztalhatók, mert az esetek száma 1010-ről 411-re (59,3 százalékos csökkenés), az innen eredő kár pedig 31,7 millió forintról 18,5 millió forintra (41,5 százalékos csökkenés) mérséklődött. Az ismertté vált lopások 12 százalékkal csökkentek. A javulás elsősorban az ellenőrzési akcióknak, valamint a biztonsági háló fenntartásának és folyamatos javításának, s nem utolsó sorban a vasútőrök és a rendvédelmi szervek sikeres és hatékony együttműködésének köszönhető, derült ki a lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményből.

Az utasbiztonság javítása érdekében az InterCity vonatokat az erre a speciális feladatra kiképzett vasútőrök kísérik, akik nemcsak az utasok biztonságára, a vasúti kocsik berendezéseire vigyáznak, de útközben elvégzik a személykocsik kisebb tisztítását is, amely javítja az utasok komfortérzetetét. A pályaudvarokon és a nemzetközi vonatokon a rendvédelmi szervekkel együttműködve fokozott figyelmet szentelnek az utasvédelemre, a közbiztonságra.

A MÁV Rt. üzembiztonsága 2005 első félévében - a korábbi év hasonló időszakához képest - szintén javult. A közlekedő vonatokat ért balesetek száma az előző év hasonló időszakához viszonyítva változatlan maradt, de kimenetelükben mind személyi következmény, mind pedig a keletkezett anyagi kár szempontjából is kisebb következményekkel jártak. 2005 első félévében - 2004 első félévéhez viszonyítva - a balesetek miatt keletkezett dologi kár mértéke az adatok szerint összességében kedvezően alakult. A 2005 első félévében bekövetkezett baleseteknél a dologi kár összege 159,2 millió forint, szemben a 2004 első félévivel, amely akkor 1 milliárd forint volt. Kiemelkedően nagy kárral járó baleset sem közlekedő, sem tolató vonattal nem következett be.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!