3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Generali-Providencia Biztosító vizsgálati csoportja 2008-ban több mint 200 biztosítási csalást derített fel, és a jogalap nélküli, elutasított kárigények összértéke 550 millió forintot tett ki. A nemzetközi Generali csoport tapasztalata szerint a gépjárművekkel követik el a legtöbb biztosítási csalást - közölte a biztosító az MTI-vel csütörtökön.

A gépjármű-biztosítási csalások leggyakoribb esetei megrendezett autóbalesetek, valós balesetek bekövetkezése után visszamenőleges időponttal megkísérelt biztosítási szerződéskötések, fiktív gépjárműjavítási számlák benyújtásai, illetve a jogos igénynél magasabb összegű kártérítés igénylések - mutat rá a Generali.

A régiós tulajdonos, a Generali PPF Holding (GPH) társaságai közül a csehországi Ceská Pojistovna például éves szinten több mint 9 millió euró összértékű biztosítási csalást leplez le, a Generali Slovensko pedig havonta átlagosan közel 300 gyanús biztosítási eseményt vizsgál Szlovákiában. A magyarországi vizsgálati csoport 2008-ban több mint 200 biztosítási csalást derített fel, és a jogalap nélküli, elutasított kárigények összértéke 550 millió forintot (2 millió euró) tett ki.

A gépjármű-biztosításoknál a csalások előfordulása nem köthető kifejezetten márkákhoz, de az értékesebb kocsik - mint a Mercedes, Volkswagen, BMW, Audi - más gépjárműtípusokkal összehasonlítva gyakrabban bukkannak fel a biztosítási csalások aktáiban. A drágább gépjárműtípusok esetén a kifizetett kárösszegek is nagyobbak. Ez persze nem jelenti azt, hogy az olcsóbb márkákkal nem követnek el csalásokat - jegyzi meg a közlemény.

Magyarországon a Suzuki személygépkocsikhoz köthető esetek száma volt az egyik legkiemelkedőbb: 1994 végétől 2 év alatt 500 casco lopáskárt jelentettek be a Generalinál Suzuki személygépkocsikra. Egy évvel később már 6 százalék volt a lopásgyakoriság ezekre az autókra.

A biztosító vizsgálati csoportja - a rendőrséggel együttműködve - vizsgálta a gyanús eseteket, amelyek során kiderült, hogy a legtöbb alkalommal fiktív autólopásokról volt szó. Sokszor a gépjárművet a tulajdonos tudtával, illetve megbízásából külföldre vitték, és ezt követően jelentették be a lopáskárt. A rendőrség 60 gyanúsított ellen - csalás miatt - folytatott eljárást, amelynek során az "ellopott" járművek 10 százalékát megtalálták és visszaszállították külföldről - ismerteti a közlemény. Hozzáteszi: a Suzuki márkájú autók lopásgyakorisága 1997-re 6 százalékról 1 százalékra csökkent.

Ha a csalások felderítetlenül maradnának, elkerülhetetlen lenne a biztosítási díjak emelkedése. A biztosítási csalás következménye Magyarországon akár 10 évig terjedő szabadságvesztés is lehet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!