A Boston Consulting Group (BCG) hétfőn ismertetett összeállítása szerint ráadásul a növekedés nem elsősorban a szupergazdagoknak köszönhető, a középosztálybeliek is egyre inkább vonzódnak a luxushoz: a luxuscikkek - exkluzív ruhák, cipők, parfümök - 54 százalékát ez a társadalmi réteg vásárolta.
Más szempontból vizsgálva a luxuspiacot, a kereslet 35 százaléka a BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) származik, de itt is hamarosan átrendeződés várható, mert elemzői előrejelzések szerint Kína lesz rövidesen a világ legnagyobb luxuspiaca, maga mögé utasítva Japánt.
A tavalyi mintegy 1.000 milliárd eurós forgalom legnagyobb részét az utazás, a szállodai tartózkodás tette ki: 270 milliárd eurót. A második helyen a prémiumkategóriás autók állnak, 250 milliárd euróval, majd a csúcstechnológiai termékek - mint például az okostelefonok - következnek 100 milliárd euróval. Csak ezután jönnek az órák és ékszerek, amelyekre tavaly összesítve 100 milliárd eurót költöttek. A sor végén az exkluzív ruhák és bőrtermékek, illetve a kozmetikumok állnak, amelyek forgalma 50, illetve 30 milliárd eurót tett ki tavaly.
A felmérésből az is kiderül, hogy a luxusfogyasztás a leggyorsabban az ipari országok 60 év feletti korosztályában növekszik.
MTI