3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kartellben való részvétel miatt szerdán összesen 7 milliárd 178 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) négy vasútépítő cégre - közölte a GVH.

A magyarországi vasútvonalak, vasúti vonalszakaszok felújítására, átépítésére, rehabilitációjára kiírt közbeszerzési eljárások kapcsán előzetesen megállapodtak a cégek a piac felosztásáról, annak elveiről és egyes esetekben a győztes személyét is meghatározták.

A  Colas-csoporthoz tartozó Colas Zrt-t. 1,5 milliárdra bírságolta a GVH,  a Swietelsky- csoporthoz tartozó MÁVÉPCELL Kft-t 2,1 milliárddal, a MÁV MTM Rt. f.a. 178 millióra, a STRABAG-csoporthoz tartozó Szentesi Vasútépítő Kft-t 3,4 milliárd forinttal büntette a hivatal.

A megállapodásban résztvevő ötödik vállalkozás - a Vasútépítők Pályatervező, Kivitelező és Iparvágányfenntartó Kft. - engedékenységi kérelemmel élt, azaz olyan bizonyítékokat szolgáltatott, amelyek elengedhetetlenek voltak a jogsértés feltárásához, ezért mentesült a bírságkiszabás alól.

Az eljárásban még a következő cégeket vizsgálta a GVH: CELLVASÚT Építőipari Kft. Va, "GRANIT" HUNGÁRIA Építőipari és Szolgáltató Kft., Hídépítő Zrt., "HÍDÉPÍTŐ SPECIÁL" Vízi és Robbantási Munkák Kft., HOCHTIEF Construction AG Magyarországi Fióktelepe, a KELET-ÚT Építőipari, Beruházó és Szállítmányozó Kft.  "KÖZÉPSZOLG" Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., Resonator Vállalkozási és Kereskedelmi Kft., STRABAG Zrt., Vegyépszer Építő és Szerelő Zrt., és Wiebe Hungaria Vasútépítő Kft. Velük szemben a GVH az eljárást megszüntette, mert nem találta bizonyíthatónak a versenykorlátozó megállapodásokban való részvételüket.

A vizsgálat 2007 novemberében hajnali rajtaütéssel kezdődött. A versenyfelügyeleti eljárás több, az Európai Unió Hivatalos Lapjában közzétett - és más tagállamokban honos vállalkozás számára is nyitva álló - uniós forrásokból finanszírozott közbeszerzést vizsgált. A ténylegesen kiírt tenderek összértéke 24 milliárd forint volt.

A jogsértő cégek vezetői 2004. november 29-én találkoztak, és megállapodtak, hogy a már kiírt, illetve később meghirdetendő vasútépítések nyertesei közülük kerüljenek ki. A mindenkori nyertes pedig alvállalkozóként foglalkoztatja a többi céget. Így zárták ki a versenyből a többi - akár külföldön honos - céget.

A piacfelosztás kiterjedt  2004-ben a Kecskemét - Kiskunfélegyháza, és a Rákospalota - Újpest tenderre, 2005-ben a Cegléd - Szolnok közti és a győri, továbbá a Zalaegerszeg - Ukk és az Ukk - Boba közti tenderre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!