2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legalább egy, de akár több évet is csúszhat az a projekt, amivel a Mercedes kecskeméti autógyártó-kapacitását 300 ezer autó közelébe emelte volna - értesült az Index.hu.

A 2013-ben induló, több tízmilliárdos Mercedes-gyárbővítés az üzem kapacitását a jelenlegi duplájára, évi 150 ezerről 300 ezer darab autóra emeli a korábbi hírek szerint. Iparági források akkor azzal számoltak, hogy a cég állami támogatást kér, a gyártósorok 2014-ben érkezhetnek a második gyárba, a termelés pedig 2015-től indulhat.

Az Index.hu úgy tudja, hogy a fenti ütemezésnek megfelelően a terület több száz hektáros üresen álló részén mára mindent előkészítettek: a közművesítés mellett az összes hatósági engedély is kéznél van, tehát lényegében bármikor kezdődhetne az építkezés. Most azonban úgy fest, hogy mégsem fog.

Két forgatókönyv

A portál két forrása is megerősítette az értesüléseket, ám különböző indokokkal magyarázták a kialakult helyzetet, melyek mindössze az a közös, hogy csúszik a gyárépítés. Az egyik magyarázat szerint a németek bár elégedettek a magyar termeléssel, a gazdasági környezet kiszámíthatatlansága óvatosságra inti őket, és "elegük van belőle".

A cégközpontban állítólag olyan számítások is készültek, amik egy romániai építkezés, illetve a romániai logisztika költségeit vizsgálják. A portál forrása szerint a német tulajdonos már diplomáciai úton is jelezte a gazdaságpolitikával kapcsolatos aggályait a magyar kormánynak.

A másik forgatókönyv viszont teljesen elveti azt a lehetőséget, hogy politikai okok állnának a csúszás mögött. Egyelőre az biztos, hogy idén nem indul el az építkezés, és akár több évet is kell erre majd várni. Azt viszont a lap informátora megerősítette, hogy a Mercedesnek hosszú távú tervei vannak Magyarországon. Szerinte a német gyárnak nem Magyarországon, hanem nemzetközileg vannak nehézségei. A gyárbővítés halasztása ezért nem politikai, hanem üzleti döntés: amíg a luxusautó-kereslet nem pörög fel a világban, addig nem lesz új gyár, hiszen nincs szükség újabb gyártókapacitásokra.

Az Index két, egymástól független forrásból is úgy értesült, hogy a tervezett kecskeméti gyárbővítésből jó darabig semmi nem lesz. Az ügyben a Mercedest is megkeresték, de nem válaszoltak a kérdéseikre, és értesüléseiket sem kommentálták.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!