3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utóbbi hónapokban több olyan változással is szembesülnie kellett a pénzügyi szektornak, mely a fogyasztók érdekeinek védelme céljából a szektor szereplőire további feladatokat, eljárási elveket állapít meg. Az Mfor Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Konferenciája ezeket az új kötelezettségeket, eljárási elveket kívánja bemutatni.

Számos változás jellemezte a 2012-es év végét, illetve lépett életbe az idei év első napjával. Az egyik legérdekesebb változás egy új intézmény, a Pénzügy Biztos hivatalának létrehozása volt. Doubravszky György ugyan a hónap elején tartott egy széleskörű fórumot, ahol megpróbált közvetíteni a civil szervezetek és a bankok között, ám feladatköre várhatóan ennél szélesebb lesz. Korábban a Biztos azt hangsúlyozta, hogy az az intézményrendszer, amely alatt a devizahitelesek problémái kialakultak, valószínűleg nem tudja orvosolni a gondokat, új szemléletmód és egyúttal új erőforrások kellenek a megoldáshoz. "Bízom abban, ha a pénzügyi jogok biztosának hivatala el tud indulni február közepén, katalizátora lehet ennek a folyamatnak" - mondta. Február 21-én az Mfor Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Konferencián Doubravszky György vázolja hivatalának működési terveit. (Még jelentkezhet eseményünkre!)

A pénzügyi szektort érintő jelentős változás jogszabályi szinten is volt. Az utolsó negyedévben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete olyan feladatokat és az eljárási elveket fogalmazott meg, melyek által a Felügyelet erősíteni kívánja a tisztességes és együttműködő magatartást az intézmények részéről. Továbbá a fogyasztókat segíteni kívánja abban, hogy a megfelelő információk ismeretében járjanak el mind szerződéskötés, mind panaszkezelés, valamint követelés rendezés során is. A feladatokat és az eljárási elveket a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által 2012. szeptemberében kiadott, a pénzügy szervezetek panaszkezelésére vonatkozó szabályokról szóló rendeletei, a Felügyelet az ezekhez kapcsolódó 11/2012 (XI.8) számú ajánlása, a követeléskezelés során elvárt fogyasztóvédelmi elvekről szóló 14/2012 (XII. 13) számú ajánlása, valamint a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi elvekről szóló 13/2012 (XII.4) sz. ajánlása írja elő.

Iránymutatást ad a Kúria 2/2012 (XII. 10.) Polgári Kollégiumának (PK) véleménye is, mely a fogyasztói kölcsönszerződésben pénzügyi intézmény által alkalmazott általános szerződési feltételekben szereplő egyoldalú szerződésmódosítási jog tisztességtelenségéről szól. A piaci szereplők számára fontos vélemény kapcsán dr. Vezekényi Ursula Tanácsvezető ismerteti a Kúria döntéseinek hátterét.

A pénzügyi intézmények kapcsán számos panasz érkezik a követeléskezelési gyakorlatra, miközben a hitelezők arra hivatkoznak, hogy jogos követelésük kapcsán szeretnék elérni annak megtérülését. A követeléskezelési szabályok változása hatott a bankokra és a követeléskezelőkre is, melyek szintén bemutatásra kerülnek.

Azt is körül kívánja járni az esemény, hogy a jogszabályi környezet változása mennyiben hat az automatizált üzleti folyamatokra, miként tudnak a piaci szereplők – a tulajdonosi előírásokat is szem előtt tartva – ennek megfelelni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!