E célból alapértékeik és a gazdaságban betöltött szerepük megjelenítésére, ügyfeleik pénzügyi tudatosságának és tájékozottságának növelésére, továbbá a fogyasztók alaposabb és részletesebb tájékoztatására kell törekedniük - mondta a Davosban megrendezett Világkommunikációs Fórum „A Bankszektor reputációja” című kerekasztal-beszélgetésének magyar moderátora, dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications vezetője.
„A pénzügyi intézmények a gazdasági válság kialakulásával összefüggésben az őket érő kritikák miatt a megszólalás vagy a hallgatás dilemmájával szembesültek az elmúlt években. Mivel többségük az utóbbit választotta, nehezen tudtak adekvát válaszokat adni a válság kialakulásáért őket ért bírálatokra, és nem hangsúlyozták eléggé a globális gazdaság működtetésében és élénkítésében betöltött nélkülözhetetlen szerepüket” - mondta el dr. Hegyi Gábor az általa vezetett kerekasztal-beszélgetésen.
A bankoknak önálló arculattal rendelkező – ugyanakkor a szakmai szövetségek álláspontját erősítő –, markáns saját kommunikációt kell folytatniuk a válság idején is. A pénzügyi intézményeknek a hitelesség és a bizalom helyreállítása érdekében a jól bevált kommunikációs technikák alkalmazása mellett, így a sajtón és a közösségi médián kívül, aktív párbeszédet kell folytatniuk munkavállalóikkal, és az eddigieknél jóval több erőforrást kell biztosítaniuk közvetlen ügyfélkapcsolataik ápolására, ügyfélszolgálataik megerősítésére és a civil szervezetek felé irányuló kommunikációs tevékenységükre is – tette hozzá Hegyi Gábor.
mfor.hu