2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A General Motors a jövő év elején többmilliárd dollárt fizet vissza az amerikai államnak. A GM vezére Edward Whitacre újságírók előtt kijelentette, hogy a GM június végéig visszafizet egy 6,7 milliárd dollárt meghaladó hitelt.

A törlesztést eredetileg egy későbbi időpontra időzítették. Edward Whitacre elődje Fritz Henderson 2011-re tervezte a visszafizetést.

A pénzügyi gondokkal küszködő autóipari konszernt az amerikai kormány összesen mintegy 50 milliárd dolláros támogatással mentette meg. Egy villámgyors csődeljárás keretében a kormány 61 százalékos részvénycsomagra  tett szert. A kormány egy későbbi időpontban tőzsdei kibocsátással kíván kiszállni a részvényesi körből, ennek időpontja azonban még nyitott kérdés.

A General Motors a csődeljárást megelőző négy év folyamán több mint 80 milliárd dollár veszteséget halmozott fel, piaci részesedése pedig 20 százalékra esett vissza az Egyesült Államokban.  A hatvanas években - még a Toyota és a Honda piaci inváziója előtt - a GM részesedése meghaladta az 50 százalékot.

A két hete a General Motors élén álló Edward Whitacre, az AT&T Inc. korábbi vezérigazgatója, aki saját bevallása szerint "semmit nem tud az autóiparról", tevékenységének két hete alatt már Kínába helyezte át a pénzügyi igazgatót, eltávolította a Chevrolet és a Buick márkaigazgatóit, összevonta az értékesítési és marketing tevékenységeket, valamint egyetlen igazgató irányítása alá konszolidálta az amerikai piacot.

Whitacre pezsgést akar vinni a GM "dagonyázó" vállalati kultúrájában eluralkodott kockázatkerülő bizottságosdit és az elszigetelt felső vezetést teszi felelőssé a "közepes" autókért. Célja a piaci részesedés növelése, valamint a gyártás súlypontjának áthelyezése a pickup és SUV modellekről a személygépkocsikra.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!