3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyes magyar biztosítók nem adnak korrekt tájékoztatást a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások (kgfb) egyes kárrendezési eljárásairól, és emiatt sérülnek az ügyfelek jogai - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Az MGE nyilatkozata a kgfb visszásságai miatt egész héten tartó kampányba illeszkedik. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ)a hét elején az Alkotmánybírósághoz fordult, amiatt, hogy Áprilistól a biztosítónak műszaki vizsgálatra kell küldenie a károsult járművet, amennyiben a tulajdonos nem kívánja azt megjavíttatni. A MABISZ kérte a vitatott rendelkezés megsemmisítését, mivel  a kgfb törvény kiegészítése nemcsak nehezíti a kárrendezést, hanem jelentős anyagi terhet is róhat a balesetet szenvedett autósokra.

Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) azért panaszolta be a biztosítókat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF), mert szerintük szabálytalanul rendezik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) károkat. Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke szerint nem ritka, hogy a biztosítótársaság totálkárosnak minősíti a sérült járművet roncsáron megvásárolják, majd  „átpapírozva" visszakerülnek a forgalomba. A biztosítók ugyanis igyekeznek meggyőzni a vétlen károsultakat, hogy így hamarabb pénzhez juthatnak, de arról nem tájékoztatnak, hogy ez az összeg a javítás nettó költségének csak 30-50 százaléka.

Az MGE közleményében most arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítóknak a  vétlen magyar károsultak részére ugyanazt az elbánást kellene biztosítaniuk, mint amit az Európai Unió többi országában kapnak az állampolgárok. Különösen fontos, hogy az ügyfelek minden információt és tájékoztatást megkapjanak a gyorsított kárrendezéssel kapcsolatban, így felelősen dönthessenek annak igénybevételéről. Ennek megfelelően a készpénzes kártalanítási ajánlattal egy időben tudatában kell lenniük annak, hogy gépjárművük milyen sérüléseket szenvedett és ennek kijavítása az Audatex, vagy Eurotax javítási kalkuláció alapján mennyibe kerül.

Az egyesület aláhúzta: a javítási kalkulációnál lényegesen alacsonyabb készpénzes kártalanítás nem teszi lehetővé a gépjármű szakmailag megfelelő javítását. Ezért a jelenleg egyes biztosítók által alkalmazott módszer a fekete gazdaságban működő javítók felé tereli a javítási munkák jelentős részét.

Az MGE hangsúlyozta: a legális javítási szakma, azaz a márkaszervizek és a független javítók széles körben biztosítják a javítások szakszerű, megfelelő minőségű elvégzését. A legális javítói hálózat az ügyfelek számára a javítási költségekben is széles választékot jelent, azaz a vétlen károsult ügyfeleknek van elegendő lehetőségük a gépjárművüknek és pénztárcájuknak megfelelő legális javítóhoz forduljanak.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közleményében rámutatott: meg van győződve arról, hogy a jelenleg egyes biztosítók által alkalmazott gyakorlat a biztosítók érdekeivel is ellentétes. Hozzátette: az egyesület nem a biztosítók ellen, hanem az autós ügyfelek érdekében és a fekete gazdaság burjánzása ellen lép fel.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!