Az MGE nyilatkozata a kgfb visszásságai miatt egész héten tartó kampányba illeszkedik. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ)a hét elején az Alkotmánybírósághoz fordult, amiatt, hogy Áprilistól a biztosítónak műszaki vizsgálatra kell küldenie a károsult járművet, amennyiben a tulajdonos nem kívánja azt megjavíttatni. A MABISZ kérte a vitatott rendelkezés megsemmisítését, mivel a kgfb törvény kiegészítése nemcsak nehezíti a kárrendezést, hanem jelentős anyagi terhet is róhat a balesetet szenvedett autósokra.
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) azért panaszolta be a biztosítókat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF), mert szerintük szabálytalanul rendezik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) károkat. Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke szerint nem ritka, hogy a biztosítótársaság totálkárosnak minősíti a sérült járművet roncsáron megvásárolják, majd „átpapírozva" visszakerülnek a forgalomba. A biztosítók ugyanis igyekeznek meggyőzni a vétlen károsultakat, hogy így hamarabb pénzhez juthatnak, de arról nem tájékoztatnak, hogy ez az összeg a javítás nettó költségének csak 30-50 százaléka.
Az MGE közleményében most arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítóknak a vétlen magyar károsultak részére ugyanazt az elbánást kellene biztosítaniuk, mint amit az Európai Unió többi országában kapnak az állampolgárok. Különösen fontos, hogy az ügyfelek minden információt és tájékoztatást megkapjanak a gyorsított kárrendezéssel kapcsolatban, így felelősen dönthessenek annak igénybevételéről. Ennek megfelelően a készpénzes kártalanítási ajánlattal egy időben tudatában kell lenniük annak, hogy gépjárművük milyen sérüléseket szenvedett és ennek kijavítása az Audatex, vagy Eurotax javítási kalkuláció alapján mennyibe kerül.
Az egyesület aláhúzta: a javítási kalkulációnál lényegesen alacsonyabb készpénzes kártalanítás nem teszi lehetővé a gépjármű szakmailag megfelelő javítását. Ezért a jelenleg egyes biztosítók által alkalmazott módszer a fekete gazdaságban működő javítók felé tereli a javítási munkák jelentős részét.
Az MGE hangsúlyozta: a legális javítási szakma, azaz a márkaszervizek és a független javítók széles körben biztosítják a javítások szakszerű, megfelelő minőségű elvégzését. A legális javítói hálózat az ügyfelek számára a javítási költségekben is széles választékot jelent, azaz a vétlen károsult ügyfeleknek van elegendő lehetőségük a gépjárművüknek és pénztárcájuknak megfelelő legális javítóhoz forduljanak.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közleményében rámutatott: meg van győződve arról, hogy a jelenleg egyes biztosítók által alkalmazott gyakorlat a biztosítók érdekeivel is ellentétes. Hozzátette: az egyesület nem a biztosítók ellen, hanem az autós ügyfelek érdekében és a fekete gazdaság burjánzása ellen lép fel.
MTI