3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index a világszerte vizsgált 56 ország között, s száz magyarból csak két megkérdezett tartja jónak a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónap során; Európában a 27 vizsgált ország közül 24-ben csökkent a fogyasztói bizalom a Nielsen felmérése szerint.

Magyarországon 30 pont a fogyasztói bizalmi index, ami a legalacsonyabb mutató a vizsgált országok között, az ország előtt közvetlenül Portugália, Görögország, Horvátország, Dél-Korea és Olaszország áll - a Nielsen november-decemberi felmérésében.

A magyar mutató most 7 ponttal alacsonyabb, mint tavaly a harmadik negyedévben volt. A 2011. második negyedévi, májusi felmérés 43 pontos eredményével megelőzte Portugáliát és az akkor sereghajtó Görögországot.

Az indexet a fogyasztók személyes pénzügyi helyzetére, illetve országukban a munkahelyi kilátásokra vonatkozó véleménye, valamint a jelen időszak vásárlás szempontjából való megítélése alapján számítják. Matematikailag 0-200 pont között lehet az index, 100 pont fölött optimista a fogyasztói közhangulat, míg 100 alatt pesszimista.

Magyarországon a harmadik negyedévi 13 százalékkal szemben, legutóbb a megkérdezettek 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a következő tizenkét hónap során, ha nem is kiváló, de jó lesz. "Nem olyan jó", vélekedett 37, illetve "rossz", mondta 51 százalék, míg 3 százalék nem tudta eldönteni.

A munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónapban a válaszadók közül senki sem tartja kitűnőnek, és csak 2 százalék jónak, nem olyan jó 22, rossz 74 százalék szerint, 2 százalék pedig nem tudta.

Arra a kérdésre, hogy "tekintettel az árakra és az ön személyes pénzügyi helyzetére, a mostani időszak megfelel-e arra, hogy megvásárolja, amit szeretne és amire szüksége van?" a magyar megkérdezettek közül ugyancsak nem válaszolta senki azt, hogy kitűnően alkalmas a jelenlegi időszak, 7 százalék szerint jó, 36 százalék úgy látja, hogy nem olyan jó, 55 szerint rossz, 2 százalék nem tudta eldönteni.

A fogyasztói bizalom a felmérés eddigi hat éve alatt legalacsonyabb mutatóját érte el a tavalyi negyedik negyedévben nyolc országban (Magyarország, Belgium, Csehország, Horvátország, Írország, Olaszország, Portugália és Spanyolország).

Európában a legmagasabb bizalmi indexet Norvégiában (98 pont), Svájcban (92), Ausztriában (90), Dániában (89), Svédországban (88), Németországban (87), Hollandiában (85), Oroszországban (84) mérte a Nielsen.

Globálisan a fogyasztói bizalom a vizsgált országok csaknem kétharmadában csökkent, azaz 56 ország közül 35-ben, a két legutóbbi negyedévet összehasonlítva, növekedést tizenkét országban regisztrált a Nielsen, míg kilencben változatlan maradt a mutató.

A világ legoptimistább piaca India, immár a nyolcadik egymást követő negyedévben, 122 ponttal, az előző negyedévhez képest 1 pontos növekedéssel. Utána a sorrend: Indonézia és Fülöp-szigetek (117-117), Szaúd-Arábia (113), Brazília (112), Kína (108).

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!