3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Malév pénteki közgyűlése a flotta bérleti szerződésének meghosszabbításáról, illetve tőkeemelésről sem döntött - tudatta Berényi János, a Malév Zrt. elnöke közleményében kora este az MTI-vel.

Hozzátette: a lízingbeadó céggel jelenleg is folyik a tárgyalás Amszterdamban. A Malév Igazgatósága várhatóan hétfői ülésén foglalkozik a témával. A Malév pénteken délelőtt megkezdett folytatólagos közgyűlését  megszakították, és este hat óráig szünetet rendeltek el, mert a Boeing repülőgépek lízingcégével még nem zárultak le a tárgyalások. Kora este befejezték a közgyűlést, ám a Malév Zrt. elnökének ezt követően kiadott közleménye sem tudott döntésekről beszámolni. Az eredetileg január 6-án felfüggesztett és most folytatott részvényesi találkozó napirendjén az ILFC lízingcéggel kötött szerződések módosítása és a tőkeemelés szerepelt.

A tőkeemelésről, amihez a kormány döntésére van szükség, annyit tudni, hogy a kormány tárgyalt a Malévről. Ezt Giró-Szász András  kormányszóvivő közölte a január 18-án tartott szóvivői tájékoztatón az MTI kérdésére, további információt azonban nem adott.

A tőkeemelés már a 2011. november 21-én tartott közgyűlésen is napirenden volt, majd a folytatólagos, december 21-i  ülésén sem született döntés. A tőkerendezésre azért van szükség, mert a Malév saját tőkéje a jegyzett tőke értéke alá került. Ez már így volt 2011-ben is, amikor a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. két lépcsőben emelt tőkét a magyar nemzeti légitársaságban. Az áprilisi közgyűlésen 4,5 milliárd forintról, a második, 2011. augusztusi közgyűlésen pedig 18,5 milliárd forint tőkeemelésről döntöttek. Ugyanakkor tulajdonosi kölcsönt is kapott a Malév az elmúlt évben: legutóbb a december 29-i kormányhatározat szerint ötmilliárd forintot, előzőleg pedig novemberben 4,2 milliárd forintot. Az idei, a 2012. évi költségvetési törvényben a Malévról nevesítve nem esik szó.

Ami a lízingszerződés meghosszabbítását illeti, Berényi János, a Malév elnöke nemrégiben a Népszavában nyilatkozott arról, hogy most készül a Malév vezetése négy évvel meghosszabbítani az amerikai ILFC-vel a repülőgépek lejáró lízingszerződését, s az erről folytatott tárgyalások már "a célegyenesben vannak". Akkor az elnök úgy fogalmazott, hogy az amerikaiak hajlandónak mutatkoznak a szerződés módosítására, s a piacon ma elérhető árakhoz képest kedvezőnek nevezte a lehetséges új szerződés feltételeit.

A Malév 2001 novemberében írt alá lízingszerződést a Los Angeles-i székhelyű, elsősorban repülőgépek lízingelésével foglalkozó ILFC-vel összesen 18 darab Boeing 737 Next Generation repülőgépre. Az akkori közlés szerint a magyar légitársaság operatív lízing formájában béreli a gépeket, s a szerződés lejáratakor lehetőség volt a  meghosszabbítására. Az első repülőgép szállításakor, 2003-ban az akkori vezérigazgató, Váradi József azt mondta, hogy a Malév 750 millió dollárért, évi 54-55 millió dollár lízingköltséggel jut a 18 repülőgéphez.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!