3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy most közzétett kutatás szerint azonos kondíciók esetén az autósok többsége az Allianz Hungária Biztosítót választaná. Hogy tudat alatt az árak milyen fontos szerepet játszanak, azt mi sem jelzi jobban, hogy a népszerűségi lista negyedik helyére egy "fapados", a a Generali-Providencia direktbiztosítója, a Genertel Biztosító került.

A Biztosítók.hu Alkusz Kft. megbízásából az NRC Piackutató Kft. október végén 1000 fős online kutatást végzett az autósok kötelező váltási hajlandóságáról, attitűdjeiről, vizsgálva a novemberi kötelező váltási piac várható alakulását is. Az internetes kutatás a 20-65 éves, gyakori internet használó autósok véleményét tükrözi.

A kutatás részeként a válaszadókat megkérdezték többek között arról, hogy melyik biztosítónál kötnék meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket, ha az összes piaci szereplő forintra pontosan ugyanannyiért kínálná szolgáltatását. Minden válaszadó csak egy biztosítót választhatott a 2010-re kötelező biztosítási díjat hirdető 14 társaság közül.

Népszerűség és ismertség

A megkérdezettek jelentős hányada, 36 százaléka a piacvezető Allianz Hungária Biztosítót választotta kötelezős biztosítójának. A dobogó második és harmadik helyén a Generali-Providencia Biztosító (9%), valamint az Aegon Magyarország Általános Biztosító (8%) osztozik. Feltételezhetően a kutatásban résztvevők gyakori internet használó státuszának is köszönhető, hogy a negyedik helyre a Generali-Providencia direktbiztosítója, a Genertel Biztosító került 7 százalékos népszerűséggel.

A 2009-ben létrejött Groupama Garancia Biztosító 6 százalékos népszerűségével az ötödik, az Uniqa Biztosító 5 százalékkal a hatodik, a K&H Biztosító 4 százalékkal a hetedik legkedveltebb kötelezős biztosítónak bizonyult.

Azonos díj alapján már csak 2-2 százalék voksol az Union és a Köbe mellett, illetve meg kellett elégedjen 1 százalékos népszerűséggel a Magyar Posta Biztosító, a Wabard és a Signal Biztosító. Alapvetően a nagyon alacsony ismertségből adódóan a másfél éve kötelező biztosítást kínáló MKB Általános Biztosító, valamint a TIR kötelezős állományát 2009-ben átvevő AIM Általános Biztosító 1 százalék alatti preferenciát ért el a kutatásban. 

Az idei kötelező váltási verseny biztosítói rangsora

Az internetes biztosítási alkuszi piacra néhány hete belépő Biztosítók.hu Alkusz Kft. aktuális kötelező kötési rangsorát - a népszerűségi listával megegyezően - a tavalyi kötelező váltási időszak győztese, az Allianz Hungária vezeti 18,7 százalékos részesedéssel. A korábban gyerek kedvezménye révén sokak által választott, idén ismét versenyképes díjakkal jelentkező Aegon Magyarország az Allianztól nem sokkal lemaradva, 17,9 százalékos részesedéssel a második. A dobogó harmadik helyén 14,8 százalékkal az Uniqa Biztosító áll. Az új kötések között jelentős, 5 és 10 százalék közötti részesedéssel további 6 biztosító rendelkezik: a Genertel (9,8%), a Generali-Providencia (8,4%), a KÖBE (7%), a K&H Biztosító (6,9%) és a Magyar Posta Biztosító (6%) és az Union Biztosító (5,3%).

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!