A Biztosítók.hu Alkusz Kft. megbízásából az NRC Piackutató Kft. október végén 1000 fős online kutatást végzett az autósok kötelező váltási hajlandóságáról, attitűdjeiről, vizsgálva a novemberi kötelező váltási piac várható alakulását is. Az internetes kutatás a 20-65 éves, gyakori internet használó autósok véleményét tükrözi.
A kutatás részeként a válaszadókat megkérdezték többek között arról, hogy melyik biztosítónál kötnék meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket, ha az összes piaci szereplő forintra pontosan ugyanannyiért kínálná szolgáltatását. Minden válaszadó csak egy biztosítót választhatott a 2010-re kötelező biztosítási díjat hirdető 14 társaság közül.
Népszerűség és ismertség
A megkérdezettek jelentős hányada, 36 százaléka a piacvezető Allianz Hungária Biztosítót választotta kötelezős biztosítójának. A dobogó második és harmadik helyén a Generali-Providencia Biztosító (9%), valamint az Aegon Magyarország Általános Biztosító (8%) osztozik. Feltételezhetően a kutatásban résztvevők gyakori internet használó státuszának is köszönhető, hogy a negyedik helyre a Generali-Providencia direktbiztosítója, a Genertel Biztosító került 7 százalékos népszerűséggel.
A 2009-ben létrejött Groupama Garancia Biztosító 6 százalékos népszerűségével az ötödik, az Uniqa Biztosító 5 százalékkal a hatodik, a K&H Biztosító 4 százalékkal a hetedik legkedveltebb kötelezős biztosítónak bizonyult.
Azonos díj alapján már csak 2-2 százalék voksol az Union és a Köbe mellett, illetve meg kellett elégedjen 1 százalékos népszerűséggel a Magyar Posta Biztosító, a Wabard és a Signal Biztosító. Alapvetően a nagyon alacsony ismertségből adódóan a másfél éve kötelező biztosítást kínáló MKB Általános Biztosító, valamint a TIR kötelezős állományát 2009-ben átvevő AIM Általános Biztosító 1 százalék alatti preferenciát ért el a kutatásban.
Az idei kötelező váltási verseny biztosítói rangsora
Az internetes biztosítási alkuszi piacra néhány hete belépő Biztosítók.hu Alkusz Kft. aktuális kötelező kötési rangsorát - a népszerűségi listával megegyezően - a tavalyi kötelező váltási időszak győztese, az Allianz Hungária vezeti 18,7 százalékos részesedéssel. A korábban gyerek kedvezménye révén sokak által választott, idén ismét versenyképes díjakkal jelentkező Aegon Magyarország az Allianztól nem sokkal lemaradva, 17,9 százalékos részesedéssel a második. A dobogó harmadik helyén 14,8 százalékkal az Uniqa Biztosító áll. Az új kötések között jelentős, 5 és 10 százalék közötti részesedéssel további 6 biztosító rendelkezik: a Genertel (9,8%), a Generali-Providencia (8,4%), a KÖBE (7%), a K&H Biztosító (6,9%) és a Magyar Posta Biztosító (6%) és az Union Biztosító (5,3%).
Menedzsment Fórum