3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt évtizedben a hagyományos vállalatok óriási változásokon mentek keresztül. A piacon a versenyelőny csak a tudásalapú vezetés révén biztosítható, amelynek a stratégiaalkotás során is hangsúlyt kell kapnia.

Hivatkozások:

Allee V. (2000): Reconfiguring the Value network, Jrnl of Business Strategy, Vol 21, N 4,2000
Blackler F. (1995): Knowledge, Knowledge work and organisations: an overview and interpretation. Organisation Studies vol 16 (6) 1021-46
Fambare A. (1989): The Trust Gap, Fortune, December 4
Garvin (1993): Building a Learning organisation, Harward Business review, Juky-August 1993
Glasersfeld E. von (1988): The Construction of Knowledge, Contributions to the Conceptual Semantics. Intersystems Publications, Salinas California.
Hamel G. & Prahalad C.K. (1990): The Core Competence of the Organisation. HBR May-June 1990.
Harari O (1994): The Brain-Based Organisation, Management review, June
Huener L, von Krogh G., Roos J (1998): Knowledge and concept of trust, In Krogh, Roos, Kleine (ed. 1998), Knowing in Firms, Understanding, Managing and Measuring Knowledge, Sage London
Labarre P (1994): The Dis-Organisation of Oticon, Industry Week, July 18
Manasco B. (1997): Some Successful Cases of Knowledge Practice, Knowledge Inc. Vol. 2 No. 7; p3
Maturana & Valera (1980): Autopoeisis and Cognition. London Reidl
McLuhan M. (1967): Media, Pan Nordstedts.
Nonaka & Takeuchi (1995): The Knowledge Creating Company, Oxford University Press
Polanyi Michael (1958): Personal Knowledge, Routledge & Kegan Paul.
Porter M (1980): Competitive Strategy, New York Free Press
Rolf Bertil (1991): Profession tradition och tyst kunskap, Doxa.
Simon Herbert (1982): Models of Bounded Rationality, Volume 2. MIT Press.
Sveiby (1992): Strategy Formulation in knowledge-intensive industries, In Hussey (ed) International Review of Strategic Management vol 3, 1992.
Sveiby KE & Risling A (1986): Kunskapsföretaget, (The Knowhow Company) Liber.
Sveiby KE & Lloyd T (1987): Managing Knowhow, Bloomsbury London
Sveiby KE (1990): Kunskapsledning, (Knowledge Management) ledarskap Stockholm
Sveiby KE (1994): Towards a Knowledge Perspective on Organisation. University of Stockholm PhD dissertation.
Sveiby KE (1997): The New Organisational Wealth - Managing and Measuring Knowledge –Based Assets, Berrett-Koehler, San Francisco.
Sveiby KE (1998): Intangible revenues, Article, www.sveiby.com/intangiblerevenues.html
Venzin, von Krogh G., Roos J. (1998): Future research into knowledge management, In Krogh, Roos, Kleine (ed. 1998) Knowing in firms, Understanding, Managing and Measuring Knowledge, Sage London
Zander, U., Kogut, B., (1995): Knowledge and the speed of transfer and imitation of organisational capabilities: an empirical test, Organisation Science 6 (1): 76-92.
Weick K. (1977): Enactment Processes in Organisations, in Staw & Salancik (eds): New Directions in Organisational behaviour, St Clair.
Weick K. (1983): Managerial thought in the context of action in Srivastava (ed) The executive Mind Jossey Bass.
Wernerfelt (1995): The resource-based view of the firm: ten years after, Strategic Management Journal 16:171-174
Wittgenstein L. (1995): Philosophical Investigations, (Orig 1953). Blackwell 1995


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!