A Nielsen által mért harmincöt termékcsoport forgalma mintegy 63 milliárd forintot tett ki az első hat hónapban.
A legkeresettebbek a vitaminok és étrendkiegészítők, valamint a fájdalomcsillapítók, amelyek együttesen elérik a vény nélkül beszerezhető készítményekből származó bevétel 45 százalékát.
A vitaminok és étrendkiegészítők értékesítéséből származó bevétel 8 százalékkal emelkedett, a fájdalomcsillapítóknál pedig 11 százalékos növekedést regisztráltak a piackutatók az előző év azonos időszakához képest.
Az értékben mért forgalom szerinti rangsorban a következő kategória, a köhögéscsillapítók és megfázás elleni szerek eladása 2 százalékkal csökkent, míg a visszér kezelésére való, illetve keringést javító készítményeké 2 százalékkal nőtt.
A fél év alatt 100 millió forintnál nagyobb forgalmat elérő termékek közül átlag feletti növekedést regisztrált a Nielsen az orrdugulás elleni, valamint a puffadás elleni szereknél, a bőrgyulladások helyi kezelésére szolgáló készítményeknél, a szemészeti készítményeknél, az enyhe hashajtóknál és a prosztata kezelésére való gyógyszereknél is.
Összességében a Nielsen által mért harmincöt termékcsoport közül érték szempontjából huszonhétnek nőtt a forgalma az idén január-júniusban, nyolcé csökkent.
MTI