3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az éves díjbevételre vetítve átlagosan 12 százalék nyereség mutatható ki a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást (kgfb) művelő biztosítóknál - áll a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által készített elemzésben.

Az idei első félévi adatok alapján az egy kgfb szerződésre jutó átlagdíj 6 százalékkal, az egy szerződésre jutó kárfelhasználás pedig 3 százalékkal csökkent. A pozitív tendencia a jövedelmezőség területén is folytatódhat idén: pozitív nulla, azaz néhány milliárd forintos eredmény technikailag még látszik a rendszerben. Kérdés persze, hogy egyéb szempontjaik figyelembevételével, egyes újonnan jelentkező külső költségeket hogyan és hová allokálnak a piaci szereplők - olvasható az elemzésben.

A piac  tartalék feltöltöttsége átlagosan az előírt megképzendő tartalék 242 százaléka és 2 biztosító kivételével minden cég tőkefeltöltöttsége meghaladta a 150 százalékot. A publikus adatok az esetleges új indulók számára igen nyereséges - az éves díjbevételre vetítve mintegy 12 százalékos profitot eredményező - ágazatot mutatnak. Ez serkentően hathat mind új szereplők megjelenésére, mind pedig a piaci árverseny éleződésére.

A múlt évi károk számát elosztva a biztosított járművekkel, 3,8 százalék lesz a kárgyakoriság. A korábbi években a kárgyakoriság általában 4-5 százalék körül volt. Ebből a szempontból különbség van az egyes biztosítók között, ami nem csak az állomány minőségétől, de a portfólió-összetételétől is függ. A kárgyakoriság csökkenése összhangban van a különböző rendőrségi tájékoztatókkal, amelyek szerint az "objektív felelősség" bevezetése óta csökkent a balesetek száma.

A kgfb piacon a költséghányad 29 és 35 százalék között változott az elmúlt 6 évben. A költség felét a szerzés díja teszi ki, egyharmad rész az igazgatási költség, míg a maradékot a kárrendezésre használták fel a biztosítók.

Az elemzés megállapítja, hogy pusztán a díjak és a károk elmúlt 3 éves csökkenéséből enyhe díjcsökkenést, esetleg szinten maradó díjat lehetne előre jelezni a jövő évre. A piaci szereplők reakcióit azonban számos tényező mozdíthatja el egy harcos, komoly díjversennyel járó kampány felé.

A kgfb piac tavalyi nyereségességéből levonható az a következtetés, hogy némi díjcsökkentéssel piacot lehet szerezni. Ennek párjaként, a díjversenyből kimaradó biztosító számára fennáll annak a kockázata, hogy akár jelentős állományt is veszíthet. Sok, erre specializált biztosításközvetítőnek érdeke a piaci mozgás. Az elmúlt évek tényei ráadásul évről évre nagyobb mozgást - felmondást, átkötést - jeleztek ezen a piacon.

A magyar kgfb piac 4 millió járművet számlál, az éves díjbevétel pedig 130 milliárd forint.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!