A szabályozó államnak van értelme, szükség van rá, mert keretet ad a piac működésének - hangsúlyozta a fideszes politikus. Kifejtette: ha az állam a "helyén lett volna" 2002 és 2010 között, és meghozta volna a bankszektor működésére vonatkozó szabályokat, gátat lehetett volna szabni a devizahitelek mértéktelen, a kockázat mérlegelése nélküli elterjedésének.
Ha a szabályozó állam időben lépett volna, valószínűleg nem kellene tömegével megoldást keresni a devizahitelesek gondjaira - mondta.
Elgondolkodtatónak nevezte a politikus azt is, hogy a magyar telekom-szektorban 2009-2010-ben - amikor még semmilyen különadó nem volt ezen a területen - jelentősebben emelkedtek az árak, mint 2011-ben, amikor már létezett ez a fizetési kötelezettség.
Rogán Antal helyesnek nevezte, hogy 2010 után a szabályozó állam határozottan kezdett működni.
Kijelentette: Magyarországon, éppen úgy, mint bárhol a világon a piacgazdaságban, az egyik legfontosabb szerep az állam szabályozó feladatának ellátása, a felelősségvállalás, és az, hogy az állam végiggondolja, az adott közösség egy-egy területen hova akar eljutni.
A piacgazdaság előnyei akkor érvényesülnek, ha a jogok mellett a kötelezettségek, a lehetőségek mellett a korlátok, a szabályok is ott vannak. Ezek nélkül nem működik a piacgazdaság, és a demokrácia sem - mondta Rogán Antal.
A szabályozó szerepét be nem töltő állam nagyobb károkat tud okozni, mint a szabályozás területén innovatívan előremenő, a szabályokat világosan megfogalmazó - hangsúlyozta a politikus, V. kerületi polgármester.
A tatabányai központú Edutus Főiskola csütörtökön nyitotta meg Budapesten, a Belvárosban felújított új oktatási bázisát és rendezvényközpontját.
Tóth Gábor, az Edutus Főiskola stratégiai igazgatója a megnyitó alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új oktatási létesítményben két tanműhelynek is helyt adtak, ahol a hallgatók nemcsak szakirányú gyakorlati ismereteket szerezhetnek, hanem lehetőségük lesz arra is, hogy ledolgozzák a tandíjat. Felhívta a figyelmet az Edutus Pegazus Programra, amely a munkaadói oldal bevonásával támogatja a programban résztvevő hallgatókat abban, hogy tandíjukat munkával előteremtsék.
MTI