A másik feladatot, az illetékhivatalok beolvasztását azonban hátráltatja, hogy sok munkát kell még fektetni például az informatikai rendszerek összekapcsolásába.
Az APEH reményei szerint az adózók nem éreznek meg semmit a szervezet regionális átszervezéséből, ami elsősorban a vezetői szinteket érinti. Januártól az adóhivatal hét regionális és egy központi igazgatósággal üzemel majd. A jelenlegi három fővárosi és a Pest megyei igazgatóság összevonásával megalakul a közép-magyarországi régió igazgatósága, míg a vidéki régióigazgatóságok három-három megyei szervezet egyesülésével jönnek létre.
Ezenkívül feláll egy nyolcadik, központi igazgatóság is, ide kerül az országos nyomozati jogkörrel felruházott "elitcsoport", a legnagyobb adózókkal foglalkozó igazgatóság, valamint a külföldi és a kizárólagos illetékességű adózókkal (fegyveres testületek) foglalkozó részleg - mondta a Napi Gazdaságnak Juhász István, az APEH elnökhelyettese. A regionális igazgatóságokon két szakmai vezető irányítja a munkát: az egyik az adó- és illetékügyért, a másik az ellenőrzésekért és a végrehajtásért felel majd. A korábbi megyei hivatalok kirendeltségként működnek tovább, vagyis élükön nem feltétlenül áll majd vezető - tette hozzá Juhász.
Az adózók a személyes ügyintézésnél továbbra is azt az irodát kereshetik fel, amelyet eddig. Az átállást segíti, hogy a jövő évtől jelentősen emelkedik az elektronikus úton bevallók száma, akiknek mindegy, hogy melyik városban, melyik ügyintéző dolgozza fel a bevallásukat.
Az APEH ellenőrzési munkáján is gyorsíthat a régiós felállás, eddig ugyanis a revizoroknak külön engedélyt kellett kérniük, ha a szomszédos megyében szerettek volna kapcsolódó vizsgálatot végezni a saját ügyükben.
A jövő évtől esedékes tízezer vagyonosodási vizsgálat elvégzéséhez ötszáz fővel kellene növelni a hivatal létszámát. Információnk szerint az álláshelyeket már meghirdették, de egyelőre nem töltötték be, mivel nincs elég jelentkező - áll a Napi Gazdaság cikkében.