2p

Csak a drágább légi járművek tulajdonosai számíthatnak vagyonadóra, ugyanakkor a sportklubok és a Malév is mentesülhet ennek megfizetése alól.

A tervek szerint csak az értékesebb légi járművek tulajdonosainak kell majd vagyonadót fizetniük, bár a részletekről még nem döntött a kormány, de várhatóan az új adó nem sújtja sem a sport repülőszövetségeket, sem a Malévet.

Mivel a cél a luxusnak számító vagyontárgyak megadóztatása, így ebbe a körbe várhatóan nem kerülnek bele sem a sárkányrepülők, sem a vitorlásrepülők. A légi járművek megadóztatásának mértéke még nem végleges, azt várhatóan a maximális felszálló-tömeg alapján számítják.

Magyarországon, a Nemzeti Közlekedési Hatóság adatai szerint a légi járművek lajstromában 1586 gép van. A legnagyobb gépek között szerepel 16 Airbus és 21 Boeing B-737-es, ide tartoznak a Malév Boeingjei is, mivel azonban a légitársaság nem tulajdonosa a gépeknek, csak lízingeli azokat, utánuk nem kellene adót fizetnie.

A magánrepülőgépek tulajdonosai sok esetben még az üzemben tartás költségeit sem tudják állni. Noha a státuszszimbólumnak tekinthető magángéppark az elmúlt néhány évben látványosan növekedett, a repülőgép biztosítással is foglalkozó QBE Atlasz Biztosító korábbi felmérése szerint a gépek nagyjából fele sohasem hagyja el a hangárokat a magas üzemeltetési költségek miatt.

A gépek beszerzési ára sem alacsony, az igazán nagy kiadást azonban üzemeltetésük, a biztosítás, műszaki karbantartás és üzemanyag kifizetése jelenti, amit most a vagyonadó növel tovább.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!