2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben több mint 15 ezren tüntettek csütörtökön az Opel legnagyobb németországi gyárában, Rüsselsheimben a munkahelyek megtartásáért, továbbra is bizonytalan az ország egyik legtekintélyesebb autógyártójának jövője.

A német kormány, amely - Merkel kancellárral az élen - segítséget helyezett kilátásba, most azt hangoztatta:  a kormányzati segístég előfeltétele, hogy az Opel hiteles, illetve elfogadható működési tervet terjesszen elő a jövőre. Értesülések szerint a gyár németországi vezetősége ezt már korábbra ígérte, de eddig adós maradt az említett "jövőkoncepcióval". A felügyelő bizottság ezt legutóbb péntekre ígérte.

Angela Merkel kancellár csütörtöki berlini sajtóértekezletén leszögezte, hogy az esetleges állami  segítség a várt koncepció "életképességének" függvénye. A kancellár szerint csakis ezt követően lehet dönteni arról, hogy milyen lehetséges megoldások alkalmazhatók.

A rüsselsheimi megmozduláson részt vett Frank-Walter Steinmeier külügyminiszter - aki a szociáldemokraták kancellárjelölte az őszi választásokon -, de a jövőt illetően konkrétumot ő sem tudott mondani. A miniszter csupán általánosságban hangoztatta, hogy az Opel nem zárható be, s az anyavállalatot, az amerikai General Motors-t  felelősségvállalásra szólította fel. Az Opel Európa-szerte - s Németországban is  - elsősorban a GM súlyos pénzügyi válsága miatt küszködik rendkívüli nehézségekkel.

A csütörtöki tüntetés résztvevői mindenekelőtt a GM-től való elszakadást sürgették, ennek esetleges módozatai azonban teljes mértékben homályosak.  A lehetséges megoldások között szerepel a kormány korábban beígért garanciavállalása, továbbá  a Volkswagennél alkalmazott alsó-szászországi minta, amelynek lényege, hogy a tartomány résztulajdonos lehet. Az Opel esetében a legnagyobb németországi Opel-gyáraknak otthont adó Hessen, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-Pfalz és Türingia esetleges tulajdonosi részvétele jöhet szóba. Karl Theodor zu Guttenberg új gazdasági miniszter ugyanakkor egy nyilatkozatban azt hangoztatta, hogy bankhitelekről, illetve beruházók  bevonásáról is lehet szó. A jövőre vonatkozó meggyőző tervet azonban a miniszter is előfeltételként említette. Az Opel németországi üzemeiben  több mint 25 ezren dolgoznak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!