A német kormány, amely - Merkel kancellárral az élen - segítséget helyezett kilátásba, most azt hangoztatta: a kormányzati segístég előfeltétele, hogy az Opel hiteles, illetve elfogadható működési tervet terjesszen elő a jövőre. Értesülések szerint a gyár németországi vezetősége ezt már korábbra ígérte, de eddig adós maradt az említett "jövőkoncepcióval". A felügyelő bizottság ezt legutóbb péntekre ígérte.
Angela Merkel kancellár csütörtöki berlini sajtóértekezletén leszögezte, hogy az esetleges állami segítség a várt koncepció "életképességének" függvénye. A kancellár szerint csakis ezt követően lehet dönteni arról, hogy milyen lehetséges megoldások alkalmazhatók.
A rüsselsheimi megmozduláson részt vett Frank-Walter Steinmeier külügyminiszter - aki a szociáldemokraták kancellárjelölte az őszi választásokon -, de a jövőt illetően konkrétumot ő sem tudott mondani. A miniszter csupán általánosságban hangoztatta, hogy az Opel nem zárható be, s az anyavállalatot, az amerikai General Motors-t felelősségvállalásra szólította fel. Az Opel Európa-szerte - s Németországban is - elsősorban a GM súlyos pénzügyi válsága miatt küszködik rendkívüli nehézségekkel.
A csütörtöki tüntetés résztvevői mindenekelőtt a GM-től való elszakadást sürgették, ennek esetleges módozatai azonban teljes mértékben homályosak. A lehetséges megoldások között szerepel a kormány korábban beígért garanciavállalása, továbbá a Volkswagennél alkalmazott alsó-szászországi minta, amelynek lényege, hogy a tartomány résztulajdonos lehet. Az Opel esetében a legnagyobb németországi Opel-gyáraknak otthont adó Hessen, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-Pfalz és Türingia esetleges tulajdonosi részvétele jöhet szóba. Karl Theodor zu Guttenberg új gazdasági miniszter ugyanakkor egy nyilatkozatban azt hangoztatta, hogy bankhitelekről, illetve beruházók bevonásáról is lehet szó. A jövőre vonatkozó meggyőző tervet azonban a miniszter is előfeltételként említette. Az Opel németországi üzemeiben több mint 25 ezren dolgoznak.