3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Nincs meg a budapesti dugódíj bevezetésének teljes körű feltételrendszere, ezek hiányában viszont indokolatlan lépés lenne a beszedése - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója pénteken a Gazdasági Rádió Mozgásban című műsorában.

Elmondása szerint a dugódíjnak van közlekedésszakmai létjogosultsága, de csak akkor, ha a hozzá kapcsolódó beruházások megvalósulnak. Így nem adó lenne, hanem a környezetbarát közlekedési módokra váltást segítő intézkedés. Már 2009-ben is tudni lehetett, hogy a szükséges beruházások nem fognak megvalósulni 2013-ig, így a 4-es metró sem - tette hozzá.

A Nemzetközi Valutaalappal (IMF) való tárgyalásokról Vitézy Dávid azt mondta, az alap érti a szakmai érveket, és láthatják, hogy amit a BKK megígért a budapesti közösségi közlekedés intézményrendszerének átalakításával kapcsolatban, az megtörtént. Jelezte: az új struktúra bevezetésével 6 milliárd forintot spóroltak meg, és apó lépésekkel kezdik jobbá tenni a budapesti tömegközlekedést.

Az Alstom-szerelvényekkel kapcsolatban megemlítette, egyelőre csak felmerült a lehetősége annak, hogy bíróságon kívül egyezzenek meg a követelésekről. Ennek lényege, hogy a 3-as metróra érkezzenek további szerelvények, amelyek egy része késedelmi kötbér, egy másik része pedig opció lehívása lenne. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy ezekről még tárgyalni kell a francia gyártóval.

A műsorban szó esett a BKK új buszüzemeltetési modelljéről is, ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid közölte, az IMF és az EU kifejezetten üdvözölte a rendszer bevezetését. Az első új buszok forgalomba állítását célzó tendernek augusztusban lesz eredménye. A vezérigazgató megjegyezte: cél, hogy ipari szempontból újjáéledjen a magyar buszgyártás, de tisztességtelen versenyelőnyt nem biztosíthatnak. Közölte: Párizsban is járnak német buszok, és a legtöbb német nagyvárosban is találkozni lengyel gyártású járművekkel. A magyar buszgyártásnak saját magát kell eladnia jó termékekkel, és el kell indulniuk más országok tenderein - mondta Vitézy Dávid.

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában szerda este a 2-es metró vonalára megrendelt szerelvényekkel kapcsolatban azt mondta: az előző vezetés által kötött rossz szerződésből adódóan van egy súlyos, négyéves késedelem és egy választott bírósági vita. Utóbbinál a főváros jól áll, de az eljárást a felek kölcsönösen felfüggesztették, és az Alstom hajlandó arra, hogy a főváros követelései fejében további szerelvényeket szállítson - tette hozzá.     Közlése szerint a további szerelvényekre a 2-es és a majdani 4-es metró vonalán nincs szükség, ellenben jól hasznosulnának a "már-már veszélyes 3-as vonalon". A kompenzáció valószínűleg hét szerelvényt, azaz 42 kocsit jelentene.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!