3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A milliárdos útépítő cégnek a legnagyobb projektek mellett sem okoz problémát a legkisebb munkák elvállalása. Főleg, ha a tulajdonos üzlettársa, Mészáros Lőrinc falujáról, Felcsútról van szó.

A cikk eredetileg laptársunk oldalán, a Privátbankár.hu-n jelent meg.

Felcsút polgármesterének, a Mészáros Lőrinccel csak névrokonságban álló Mészáros Lászlónak a koronavírus-járvány miatt kihirdetett veszélyhelyzet idején is fontos kérdésekben kellett döntenie. Kezdésként közbeszerzési eljárást kellett kiírnia "Felcsúti belterületi utak felújítása" tárgyában. Az elektronikus közbeszerzési rendszer adatai alapján az eljárást a veszélyhelyzet kellős közepén, május 13-án indította meg június 3-i ajánlattételi határidővel.

A nyílt eljárás során 5 céget kért fel ajánlattételre, köztük a piac legnagyobb szereplőit is. Meghívott volt:

  • a kecskeméti MEGA-SPED Kft.,
  • a hajdúszoboszlói Aqua-General Kft.,
  • a volt felcsúti polgármester üzlettársa, Szíjj László cége, a Duna Aszfalt,
  • a szintén kecskeméti Soltút Kft.,
  • valamint a szolnoki KÖTIVIÉP'B Kft.

Közülük a legkedvezőbb ajánlatot a legnagyobb piaci szereplő, a Duna Aszfalt adta, mely úgy látszik, az elmúlt évek látványosan felívelő eredményessége és a nagy állami projektek mellett is rendelkezik annyi kapacitással, hogy a költségvetéséhez képest aprópénzzel kecsegtető kis munkákat is el tudja vállalni.

A szükséges feladatokat nettó 103,9 millió forintért végzi el, és mivel ez lett a legjobb ár-érték arányú pályázat, ezért az "új Közgépként" is elhíresült társaság lett a befutó. A közbeszerzési eljárás során egyébként mind az öt meghívott cég tett ajánlatot, ám csak a Duna Aszfalt tudott a felcsúti önkormányzat rendelkezésére álló forrás alá ígérni. A település kasszájában ugyanis 104,5 millió forintos keret áll rendelkezésre az útfelújításra.

A keret azonban nem csak és kizárólag a település saját kasszájából származik, hiszen a polgármesteri beszámoló szerint a község belterületi útjainak nagy részét az önkormányzat saját forrásból újítja meg, egy útszakaszt pedig a Magyar Falu Program pályázati támogatásból.

A Duna Aszfalt kasszájába tavaly egyébként 157 milliárd forint folyt be az előző évi 129 milliárd után, melyből a végére 24 milliárdos tiszta nyereség maradt. A tulajdonos, Szíjj László ezzel kapcsolatban úgy döntött, hogy 3 milliárd forintot kivesz belőle osztalék címén, de a kifizetésre csak a "pénzügyi helyzet függvényében" kerülhet sor.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!