3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A négy visegrádi ország illetékes miniszterei megállapodtak arról, hogy jövő őszig megvalósíthatósági tanulmány készül az országaikat összekötő gyorsvasút építéséről - közölte az MTI-vel a dél-lengyelországi Krynicában rendezett gazdasági fórumon Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán.

Miközben a gazdasági növekedést illetően a visegrádi csoport az uniós fejlődés motorja, az infrastrukturális hálózat kiépítettségében le kell gyűrni a versenyhátrányt - jelentette ki Szijjártó Péter. Nyugat-Európában rendkívül magas sebességgel haladó vasútvonalakon lehet keresztül-kasul utazni, térségünkben ez még egyáltalán nem adott - tette hozzá. A V4-országok ezért összefogtak, és megkezdik a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozását a Budapestről Pozsonyon és Brünnön át Varsóba haladó gyorsvasút megépítésére - mondta el Szijjártó Péter.

Olyan vasutat kell elképzelni, amelynek a végsebessége 250 kilométer per óra felett lesz - közölte.

A magyar kormány 1,5 milliárd forintot biztosított a tanulmány kidolgozására. A közbeszerzési eljárást még az ősz folyamán kiírják annak érdekében, hogy a tanulmány jövő ősszel a döntéshozók asztalára kerülhessen - mondta el Szijjártó Péter. A miniszter leszögezte: mára vitathatatlanná vált, hogy a V4 országok jelentik az Európai Unió növekedésének motorját.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

A közép-európai országok gazdasági növekedési üteme együttesen meghaladta a 4 százalékot, míg az uniós átlag 2,5 százalék - mondta Szijjártó Péter. "Ha a V4 országok gazdaságát egybeszámítjuk, ez az EU egyik legnagyobb piaca" - jelentette ki, megjegyezve: a gazdasági teljesítmény alapján a közép-európai gazdasági térség a világ legnagyobb gazdaságait tömörítő G20 tagja is lehetne. "Ezért az EU-nak, ha erős akar lenni, nem bírálnia és támadnia kell a V4 országait, hanem kihasználni azt a gazdasági potenciált, amely a közép-európai országokban rejlik" - húzta alá. A miniszter tájékoztatása szerint a krynicai fórumon kétoldalú megbeszélést is folytatott Andrzej Adamczyk lengyel infrastrukturális miniszterrel, Érsek Árpád szlovák közlekedési miniszterrel és Elzbieta Rafalska lengyel család-, munkaügyi és társadalompolitikáért felelős miniszterrel. Tárgyalt a lengyel állami légitársaság, a LOT vezetőivel is. Korábbi közlemények szerint megbeszélést folytatott David Lidington brit miniszterelnök-helyettessel és Valeri Szimeonov bolgár miniszterelnök-helyettessel.
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!