2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A koronavírus miatt felszívódtak a hirdetők, így a média helyzete még kilátástalanabbá vált. Az ausztrál kormány szerint nem működhet tovább a két techóriás a sajtós reklámpénzek java részét benyelő gazdasági modellje.

Az ausztrál kormány rá akarja kényszeríteni a Google-t és a Facebook-ot, hogy fizessen a felületein megjelenő, sajtóorgánumokból átvett hírtartalmakért, amit hírügynökségek azzal hoznak összefüggésbe, hogy a koronavírus okozta járvány miatt csökkentek a sajtóorgánumok reklámbevételei.

Josh Frydenberg kincstárnok közölte hétfőn, hogy az ausztrál versenyhivatal (ACCC) július végére elkészül azokkal a jogszabálytervezetekkel, amelyek előírják a Google internetes keresőnek és a Facebook közösségi oldalnak, hogy méltányos kompenzációt fizessen a hírközlő médiából átvett újságírói tartalmakért. Frydenberg úgy gondolja, hogy Ausztrália sikerrel jár ebben, ellentétben más országokkal, köztük Franciaországgal és Spanyolországgal, amelyek nem tudták erre rákényszeríteni a két internetes óriást.

Hogy a koronavírus milyen szinten tette tönkre az amúgy is a túlélésért küzdő médiát, arról épp tegnap írtunk hosszabban.

A kincstárnok szerint a kormány tudatában van annak, hogy milyen bonyolult betartatni az ilyen kötelező érvényű jogszabályokat, és számos más ország hasztalanul próbálkozott ezzel. "Azt akarjuk, hogy a digitális világ szabályai minél jobban tükrözzék a valós világ szabályait" - mondta Frydenberg.

Az ACCC megpróbált tárgyalni a globális platformokat  működtető vállalatokkal, hogy önkéntesen hozott szabályok alapján fizessenek a hagyományos sajtorgánumoknak a tőlük átvett tartalmakért, de nem tudtak dűlőre jutni.

A kincstárnok szerint Google uralja az ausztrál online hirdetési piac 47 százalékát, míg a Facebook részesedése 24 százalékos. A nyomtatott sajtó eközben bajba került, mert a koronavírus-járvány miatti nem működő vállalatok nem költenek reklámhirdetésekre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!